Inlägg från: siamusen |Visa alla inlägg
  • siamusen

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

snart3barnsmamma skrev 2008-04-09 12:55:39 följande:
    Fru U skrev 2008-04-09 12:53:56 följande:
    jag orkar inte mer....jag är helt slut, har gråtit sen jag kom hem...jag ger upp
    Ring psykakuten och hör med dem.

Blir sa arg pa dina läkare!
  • siamusen
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-09 13:33:55 följande:
    de bryr sig verkligen inte om en gravid tvåbarnsmor som är FÖRÄLDRALEDIG o ska orka ta hand om sina två små barn, som det är just nu orkar jag inte mer..min man kommer att få stanna hemma o ta hand om de.jag orkar ju fan inte ens åka o hämta min äldsta son (6år) på dagis idag...så min bästa vän får åka o hämta honom...gläds inte ngt åt detta bebis i magen...hade jag vetat att det skulle bli så här, skulle ALDRIG; ALDRIG någonsin blivit gravid igen!
    Ärligt, ring psykakuten och prata med en lâkare där. Förklara hur jävla daligt du mar sa kanske de kan hjâlpa dig.
  • siamusen
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-09 13:45:43 följande:
    men vad kan de göra, inget alls, det är ju ändå de där jävla läkarna på förlossningen som bestämmer om jag får snitt eller ej...jag har redan förstått för länge sedan att de skiter i mitt psykiska välmående...jag har frågat hur bra är det egentligen får en gravid kvinna o må såhär, bebisen måste ju bli stressat...men det hjälper inte, JAG FÅR INTE MITT SNITT, spelar ingen roll om jag läggs in på psyket eller vad
    Ring ett annat sjukhus och förklara din situation. De kanske kan hjälpa?
  • siamusen
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-09 13:50:07 följande:
    jag orkar inte...jag skulle inte få fram ett vettigt argument
    Din man eller en kompis da?
  • siamusen

De läkarfruar jag kânner har fött med snitt. Deras män är radiologer och neurologer.

• siamusen

Tyras föräldrar skrev 2008-04-14 21:12:21 följande:

jag tycker att din formulering i TS "Vet flera läkare som har fött sina barn med planerade snitt,och då kan man ju undra varför! Jo för att de vet/har kunskaperna." är direkt vilseledande. Ja, läkare väljer snitt och är positivt inställda till snitt när barnen ligger i säte, moderkakan ligger i vägen osv. Jag valde själv snitt, eller hur? Det du kallar "lite information" låter som att läkare generellt väljer snitt pga oro för sjukvårdsresurserna vid vaginal förlossning och jag tror helt enkelt inte på det.
    Men nu handlar inte traden om huruvida lâkare väljer snitt eller ej utan om oss andra som vill ha eller har valt snitt.

Det om läkare är bara en minimal liten fras i TS som inte stötts eller blötts, tror ingen ens diskuterat det. Och jag tror att alla tar det för vad det âr: ett uttalande om TS bekantskapskrets, inget annat.

Dock förlorar ju inte traden pa nagot sâtt sitt syfte av att TS sagt nagot om lâkare som kanske inte stâmmer. Det âr inte riktigt det intressanta i denna trad. Det intressanta är oss sjâlva och de erfarenheter VI har och hur vi kan hjâlpa varandra.
  • siamusen

Tyras föräldrar skrev 2008-04-14 21:21:56 följande:

så detta är en tråd som inte handlar om det som står i TS? det var ju nytt jag kan inte tvinga dej, TS att svara mer specifikt på min fråga. som sagt var, jag tycker att stark förlossningsrädlsa är skäl för snitt men att man ska vara mycket medveten om vad man väljer.
    Är det det enda du far ut av TS? Att en handlar om huruvida lâkare snittes eller ej? VÄLDIGT selektiv lâsning av TS skulle jag vilja säga

Har u dessutom läst lite i traden ser du att den inte handlar om lâkare utan om oss.

och jotack..man blir informerad av lâkare innan snitt sa oroa dig inte för det
  • siamusen

Tyras föräldrar skrev 2008-04-14 21:41:48 följande:

TS är sju mil lång och jag känner inte till någon regel på familjeliv som säger att man måste kommentera varje mening i en trådstart för att vara relavant i en diskussion.
    detta tolkar du som att läkare väljer snitt vid sätesläge, moderkaka ivägen osv medan jag läser att du menar att läkare väljer snitt för att de är oroliga för vaginal förlossning. Men du behöver inte utvecka dig mer om du inte vill. Jag tror jag har fått det svar jag trodde.
    Nej, man kanske inte behöver läsa allt, men det kan ju vara en fördel om man hävdar att en trad handlar om antingen det ena eller det andra

I just detta fallet handlar inte traden om det lilla inlâgget i TS.
  • siamusen

Tyras föräldrar skrev 2008-04-14 22:31:15 följande:

debatter självdör när det saknas inlägg. klarar du inte av att läsa en tråd som bollar flera frågor på en gång? ett tips: hoppa över inlägg du inte vill läsa.
    Jag tycker iofs âmnet i sig sjâlv är intressant men tycker att detta är fel trad att ta upp det i.

Anledningen till att jag tycker detta âr att det finns flera vâldigt förlossningsrädda blivande mammor hâr inne som än en gang bara far motstand för sina asikter eller sin râdsla. Det tycker jag kânns lite onödigt när traden är avsedd som en "fristad" dâr man far prata av sig.

Det kan ni vâl vara människor att ge dem? Eller är det sa viktigt att driva er fraga att ni struntar i dem?
  • siamusen

Tyras föräldrar skrev 2008-04-14 22:42:10 följande:

tror du, siamusen, att jag hade fortsatt ställa samma fråga om jag fått ett rakt svar direkt? Nu tjatar jag, men jag har som sagt var valt snitt själv och tycker att kvinnor som är mkt rädda för vaginal förlossning även de ska få välja snitt.
    Kanske inte, men nu har du väl fått ett svar?
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.