Tyras föräldrar skrev 2008-04-14 21:12:21 följande:
jag tycker att din formulering i TS "Vet flera läkare som har fött sina barn med planerade snitt,och då kan man ju undra varför! Jo för att de vet/har kunskaperna." är direkt vilseledande. Ja, läkare väljer snitt och är positivt inställda till snitt när barnen ligger i säte, moderkakan ligger i vägen osv. Jag valde själv snitt, eller hur? Det du kallar "lite information" låter som att läkare generellt väljer snitt pga oro för sjukvårdsresurserna vid vaginal förlossning och jag tror helt enkelt inte på det.
Men nu handlar inte traden om huruvida lâkare väljer snitt eller ej utan om oss andra som vill ha eller har valt snitt.
Det om läkare är bara en minimal liten fras i TS som inte stötts eller blötts, tror ingen ens diskuterat det. Och jag tror att alla tar det för vad det âr: ett uttalande om TS bekantskapskrets, inget annat.
Dock förlorar ju inte traden pa nagot sâtt sitt syfte av att TS sagt nagot om lâkare som kanske inte stâmmer. Det âr inte riktigt det intressanta i denna trad. Det intressanta är oss sjâlva och de erfarenheter VI har och hur vi kan hjâlpa varandra.