• Smuliz

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Svar på #583
    Birry skrev 2008-04-08 09:41:17 följande:
    jag vill ha hjälp NU och inte efter sommaren så att hela graviditeten blir förstörd. Jag tänker på det kommande samtalet det sista jag gör på kvällen och det första jag gör på morgonen. HUR ska jag kunna förklara allt jag känner?

*Detta ska du ta med, absolut, det är ju dina känslor inför det här med förlossning.*

Smuliz: Finns den nån möjlighet att jag också får ta del av vad du skivit, på ett ungefär? Jag förstår om det känns för privat, jag är så despo att jag frågar ändå... STORT GRATTIS till ditt snitt!!!!!
    Jag kan tipsa dej genom vad min läkare sa på mitt förra besök. Hon sa att man ska tänka ut vilka 10 saker man tycker är de värsta som kan hända under en förlossning.

Jag kom inte på exakt VAD under det samtalet, utan jag satt hemma å filurade till nästa besök, och skrev ner. Tror jag kom på 6st starka känslor som ja kunde sätta namn på, som jag var rädd för.

Det var vad hon ville veta, ja visade min lapp med mina farhågor på, hon läste dom och sa, "ja du har väldigt starka känslor för det här, det ser jag. Så det är inget att diskutera tycker jag, det blir ett snitt för dej".

Så försök å komma på själv vad just dina värsta saker du oroar dej för är, visst kan ja inboxa dej så du kanske får idéer själv, men det känns inte rätt om någon "tar" mina rädslor bara för att. Missförstå mej nu inte, men det är ju som sagt privat...

Hoppas ja kunde hjälpa till lite iallafall.

Kram
  • Smuliz

Birry: NU har jag jag inboxat dej, hoppas det är till lite hjälp.

• Smuliz

Såg nån tråd där TS ville se en video med ett KS. Ingen hade svarat, men ja blev nyfiken, finns det?? Det finns ju sååå många på vaginala förlossningar, men KS?

• Smuliz
    Svar på #607

Miss Finland skrev 2008-04-09 00:28:34 följande:
    Jag är INTE rädd för smärtan under förslossningen, jag är LIVRÄDD att något ska gå snett, och att jag inte får hem babyn.3 av mina bekanta har förslorat sina barn de sista veckorna innan BF pga. navelsträngen och plötsligt spädbarnsdöd.Jag själv har ett ofostrigt graviditet, och ett MF bakom mig, och för denna baby har vi kämpat för i 2 år.Är så rädd att något ska gå snett, och jag skulle vilja ha kejsarsnitt, för det skulle kännas säkrare för mig och bebisen på något sätt.
    Det där är vad du ska skriva på lappen som du visar, det är ju de sakerna du är rädd för. Och de är mer än tillräckligt goda skäl.

Jag känner 3st i vår lilla by som förlorat sina barn under en vanlig förlossning, vilket min läkare tyckte var ovanligt att man känner så pass många på ett så litet ställe som ja bor i. Så då är man ju såklart extra rädd. Min största skräck inför vaginal förlossning är just det, att bebisen ska dö eller bli skadad. Sen en del annat också.

Så jag tycker absolut du ska skriva av det du skrev här uppe för det beskriver solklart dina starka känslor.

LYckat Till
  • Smuliz
    Svar på #608
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-09 08:46:24 följande:
    Har ni sett den norska varianten av Barnmorskorna på tv?Där visar de en KS i Avsnitt 6 av 6...dra i "tidpilen" så den hamnar på 15min, om ni inte vill titta på hela avsnittet såklart...där finns alla sex avsnitten förrestenlänken...www1.nrk.no/nett-tv/klipp/294460
    Har kollat på det nu, ja man fick ju se snittet och när de plockade ut 3(!) st bebisar Men inte sen när de häftar ihop och så... Men den va nyttig å se, tack för tipset
  • Smuliz
    Svar på #628
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-09 12:47:02 följande:
    Nu måste jag bara spy lite galla...Jag känner mig så jävla överkörd av den jävla sjukvården i denna stad. Ni som har följt mig under dessa veckor...vet att jag kämpar hårt för att få mitt snitt, det sista som har hänt är att jag skulle få tid till en psykiatriker för att genom den vägen öppna ögonen på dessa jävla läkare som bestämmer, remissen skickades för 2,5v sedan, remissen hade skickats tillbaka till läkaren för att jag tillhör inte deras "avdelning" o de kommer inte att ta emot mig..o psykologerna på mitt mvc har jättemkt köer för att få tid hos de, så nu ger jag upp, jag orkar inte gråta mer, jag gör ju fan inget mer än gråter hela tiden...bröt ihop hos min bm idag för tredje gången, men hon kan inget mer göra. Läkarna har bestämmt sig, jag kommer inte att få ngt snitt...jag vill bara dö................
    Alltså det FÅR JU INTE gå till såhär... Ja vet inte hur man ska gå vidare, men läkare får ju inte neka en. Kan du inte kontakat ett annat sjukhus? Eller annan läkare, om det går? Fan din BM ska ju hjälpa dej, fattar den inte det?!?!

Aaaa ja mår också dåligt nu när jag vet hur du och kanske flera har det?! Ska försöka forska reda på nåt. Herregud du har ju redan fött vaginalt du vet ju att du inte vill gå igenom det engång till, vad är problemet för dom egentligen!?!??!?!
  • Smuliz
    Svar på #628
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-09 12:47:02 följande:
    Nu måste jag bara spy lite galla...Jag känner mig så jävla överkörd av den jävla sjukvården i denna stad. Ni som har följt mig under dessa veckor...vet att jag kämpar hårt för att få mitt snitt, det sista som har hänt är att jag skulle få tid till en psykiatriker för att genom den vägen öppna ögonen på dessa jävla läkare som bestämmer, remissen skickades för 2,5v sedan, remissen hade skickats tillbaka till läkaren för att jag tillhör inte deras "avdelning" o de kommer inte att ta emot mig..o psykologerna på mitt mvc har jättemkt köer för att få tid hos de, så nu ger jag upp, jag orkar inte gråta mer, jag gör ju fan inget mer än gråter hela tiden...bröt ihop hos min bm idag för tredje gången, men hon kan inget mer göra. Läkarna har bestämmt sig, jag kommer inte att få ngt snitt...jag vill bara dö................
    Alltså det FÅR JU INTE gå till såhär... Ja vet inte hur man ska gå vidare, men läkare får ju inte neka en. Kan du inte kontakat ett annat sjukhus? Eller annan läkare, om det går? Fan din BM ska ju hjälpa dej, fattar den inte det?!?!

Aaaa ja mår också dåligt nu när jag vet hur du och kanske flera har det?! Ska försöka forska reda på nåt. Herregud du har ju redan fött vaginalt du vet ju att du inte vill gå igenom det engång till, vad är problemet för dom egentligen!?!??!?!
  • Smuliz
    Svar på #653
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-09 15:59:40 följande:
    just nu orkar jag inte strida längre för min sak...idag har jag faktiskt gett upp
    Ja förstår dej helt. Men jag tror och hoppas att du känner dej starkare igen om ett par dar. Och orkar fortsätta striden då. VIlken vecka är du i?
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.