ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.
Svar på #583
Birry skrev 2008-04-08 09:41:17 följande:
jag vill ha hjälp NU och inte efter sommaren så att hela graviditeten blir förstörd. Jag tänker på det kommande samtalet det sista jag gör på kvällen och det första jag gör på morgonen. HUR ska jag kunna förklara allt jag känner?
*Detta ska du ta med, absolut, det är ju dina känslor inför det här med förlossning.*
Smuliz: Finns den nån möjlighet att jag också får ta del av vad du skivit, på ett ungefär? Jag förstår om det känns för privat, jag är så despo att jag frågar ändå... STORT GRATTIS till ditt snitt!!!!!
Jag kan tipsa dej genom vad min läkare sa på mitt förra besök. Hon sa att man ska tänka ut vilka 10 saker man tycker är de värsta som kan hända under en förlossning.*Detta ska du ta med, absolut, det är ju dina känslor inför det här med förlossning.*
Smuliz: Finns den nån möjlighet att jag också får ta del av vad du skivit, på ett ungefär? Jag förstår om det känns för privat, jag är så despo att jag frågar ändå... STORT GRATTIS till ditt snitt!!!!!
Jag kom inte på exakt VAD under det samtalet, utan jag satt hemma å filurade till nästa besök, och skrev ner. Tror jag kom på 6st starka känslor som ja kunde sätta namn på, som jag var rädd för.
Det var vad hon ville veta, ja visade min lapp med mina farhågor på, hon läste dom och sa, "ja du har väldigt starka känslor för det här, det ser jag. Så det är inget att diskutera tycker jag, det blir ett snitt för dej".
Så försök å komma på själv vad just dina värsta saker du oroar dej för är, visst kan ja inboxa dej så du kanske får idéer själv, men det känns inte rätt om någon "tar" mina rädslor bara för att. Missförstå mej nu inte, men det är ju som sagt privat...
Hoppas ja kunde hjälpa till lite iallafall.
Kram