Inlägg från: hjärta |Visa alla inlägg
  • hjärta

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Just ja; Innan snittet tvättade ni er med antibakteriell tvål? I mina papper står det att man ska tvätta sig med "vanlig tvål"...skumt? Bör det inte vara antibakteriell? Hur har det varait för er som snittats på sös?

• hjärta

Så konstigt med olika duschregler, men det är ju en bagatell i sammanhanget ;)

Lycka till MASSA Tussulago, jag är avis! Vill också ha min bebis snart. Uppdatera oss så snart du orkar :)
    Lycka-till-kram

• hjärta

Har någon av er som gjort snitt använt "kejsarsnittsbälte" ? Typ som en magväska som man har en plastbit i som skyddar ärret.

• hjärta

Åh, hoppas Smuliz kommer med en rapport så fort hon orkar :) Det har säkert gått finfint!

• hjärta

Tootsans: Lycka till idag! Blir att fira födelsedag ihp, häftigt! Uppdatera oss, så fort du orkar.
    Kram

• hjärta

Jaylin: Jo, det stod det någonstans att de gör det. Antar att den ligger ivägen för livmodern. Därför måste man ha kateter också för att den ska vara tom och man ska minska riskerna att skära i den. Verkar dock ovanligt att läkaren skadar den.

• hjärta

Grattis Smuliz och välkommen Amanda! Mysigt att snosa bebis!

• hjärta

wozzgirl: det kommer gå SUPER! Vore ju konstigt om man inte är nervös :) Läs MASSA positiva omständigheter med snitt, så känns det nog bättre.

• hjärta

Starlet1: välkommen hit! Beklagar det som hände din första dotter. Skönt att det gick fint med 2:an!
    Kram

• hjärta

Visst är det jobbigt vad folk lägger sig i och har en åskit om precis allt. Först tjatas det om NÄR man ska skaffa barn, ingen frågar dock om man ens kan...sen när man blir gravid, om man nu lyckas,..då är man allmän egendom som alla fritt kan kommentera "liten mage du har" "åh, tvillingar?" och röra på! Och sen när bebben kommer, då har folk mage att lägga sig i ens barnuppforstran! Själv bliter jag mig hellre i läppen än att hålla på så där!

• hjärta

Mitt motto är; har jag något positivt och snällt att säga då säger jag det, men annars är jag tyst! Varför kan inte fler i ens omgivning apa efter? ;)

• hjärta

lisaan74: Vad skönt att höra att du är så nöjd! Positiva snittbesrättelser är så välkomna så :)

• hjärta

Vad SKÖNT att det går så bra för er alla! Och STORT GRATTIS till era små underverk :)

• hjärta

Oj, håller med Cameron; fortsättningstråd behövs! :)

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.