Inlägg från: cameron |Visa alla inlägg
  • cameron

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Vad braGlad Sitter själv och funderar på om det är ngt som jag har glömt att skriva in i mitt brevFundersam Hittar tyvärr inte brevet som jag skrev inför förra snittet, hade annars varit bra att kolla vad jag tog med den gången.

Världens bästa Olivia 060524. Lillasyster kommer 080507!
  • cameron

Sthlmsjävlar: Hur har smärtan efter snittet varit? Vad har du fått för tabletter med dig hem?

• cameron

affis: Åh vad härligt att det snart är dax för dig! Nu blir jag avis igenFlört Vill också träffa min plutt snart. Jag känner mig också tung och har svårt att andas emellanåt för att det trycker så. Dessutom sover jag som en kratta på nätterna...

AngiesMamma: Beklagar förlusten av din dotterLedsen Förstår verkligen din oro och tycker förstås att det är självklart att du ska få ett planerat snitt om det är snitt du vill ha. Mitt enda tips är att du står på dig. Gör klart för den beslutande läkaren att det inte finns ngt annat alternativ än att dom beviljar dig ditt snitt. Var bestämd! Hoppas att du orkar kämpa och att du får njuta lite av graviditeten också. Lycka till.

• cameron

scharlotta: Jag har valt att föda med planerat snitt pga att det är ett tryggt, säkert och kontrollerat sätt att föda barn på. Så mkt kan gå fel vid en vaginal förlossning. Vid ett planerat snitt slipper man bl a riskerna med att förlossningen blir långdragen, att barnet börjar må dåligt, fastnar och får syrebrist.

• cameron

Åh grattis affis! Vad underbart att höra att allt gick så braGlad Nu längtar jag massor tills nästa ons då det är min tur. Hoppas att jag kommer att vara lika pigg som du efter snittet. Förra gången var jag rejält omtumlad dom första två dygnen men förhoppningsvis går återhämtningen fortare den här gången.

• cameron

Hej tjejer! Igår var det dax för inskrivning för min del och jag kan säga att det känns så bra att ha den biten avklarad. Alla dom saker som jag hade varit lite orolig för innan löste sig och det kändes verkligen som att allt föll på platsGlad Jag fick löfte om sen avnavling av Bm, narkosläkaren lovade mig att en riktigt erfaren skulle sätta bedövningen (har ju dålig erfarenhet av spinalbedövning sedan innan) och om jag istället känner att jag vill ha narkos så är det bara att säga till på ons och till sist lovade gynekologen att fixa till mina magmuskler vilka jag haft problem med sedan förra snittet. Så nu är det bara att räkna ner dagarna som är kvar tills onsSkrattande Längtar sååååååå!

• cameron

Tack AngiesMamma!Glad Ja det känns riktigt, riktigt bra nu.

• cameron

SnuttP: Gynekologen ska dra ihop dom lite extra noga samt sätta stygn för att hålla ihop dom (så högt upp som hon kan komma, tyvärr kommer hon ju inte hela vägen upp iom att det är ett bikinisnitt). Den förra gynekologen som snittade mig sydde aldrig i musklerna och efter op. så gick dom inte ihop utan fortsatte att vara delade som under grav. Den här gången slipper jag förhoppningsvis det problemetGlad

• cameron

snuttP: Tydligen brukar just den här gynekologen sy i musklerna (även då personen i fråga inte haft problem med delade muskler innan så som jag haft) och enl henne är det en väldigt enkel procedur. Jag är jättetacksam över att jag lyckats få just denna gynekolog som ska snitta migGlad

• cameron

Tack affis!Glad Ja snart är hon härSkrattande

• cameron

rew: Avnavling är när dom klampar eller klipper navelsträngen, dvs stoppar blodtillförseln från moderkakan.

• cameron

Ja ni tjejer, imorgon kl 07.00 ska jag och sambon infinna oss på DSGlad Snittet kommer troligtvis att ske någon eller ett par timmar senare (lite beroende på ev förseningar). Men vid 9-10-tiden räknar jag med att vår Tindra är ute hos oss. Håll gärna tummarna för att allt går bra! Jag hör av mig när vi kommer hem igen med rapportFlört

• cameron

Hej tjejer! Vår lilla Tindra föddes ons den 7:e maj kl 08.49 på Danderyds sjukhus och hon vägde 3420 g och var 49 cm lång. Allt gick kanonbra och vi åkte hem redan igår innan lunch. Jag har återhämtat mig förvånansvärt fort efter op, snabbare än förra gången, och det är jag tacksam förGlad Lycka till ni andra som har erat kvar.

• cameron

Smuliz: Det kommer att gå så bra för dig! Du ska se att du känner dig lite lugnare efter att ha varit på inskrivningenGlad Jag känner igen det där med att vara lättgråten tiden innan snittet, jag var själv väldigt känslosam då. Inte så konstigt kanske med tanke på att man då snart ska få en ny liten familjemedlem.

Nu är Olivias lillasyster här! Välkommen Tindra
  • cameron

Sista dagen idag på tråden va? För det är väl bara tre månader en tråd är öppen? Starta fortsättningstråd TS?Flört

Nu är Olivias lillasyster här! Välkommen Tindra
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.