ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.
OJ, här kommer en URSÄKT; jag var för långt bak i tråden och läste när jag skrev föregående inlägg!!!! OBS! OBS! OBS!
OJ, här kommer en URSÄKT; jag var för långt bak i tråden och läste när jag skrev föregående inlägg!!!! OBS! OBS! OBS!
Sthlmjävlar: Lycka till i övermorgon, kommer gå super! tack för tråden, passar jag på att säga nu, för jag gissar att du kommer ha fullt upp med lille Hektor och att hänga vid datorn inte blir prio 1. Lycka-till-kram!
Underbart väder! Snart sommar också, lättare att klä sig! :) Vill ju inte shoppa hur mycket gravidkläder som helst, hur gör ni? Shoppat mycket gravidkläder?
Jag skulle inte heller ta reda på könet, men det gick ju inte att hålla sig ju ;) Vi ska få en liten tjej. Trots att min kille var SÄKER på att det var en kille, hur han nu kunde vra det, haha.
scharlotta: Jag har två bekanta som förlorat sina barn vid förlossningen och mina två bästa vänner har fött med urakuta snitt, så jag har dåliga erfarenheter i min närhet och tänker inte ta några risker.
Detta är en pepp-tråd till de som ska ha snitt, bara så du vet, men det förstod du nog redan :)
jag blir TOKIG! Var hos snittläkaren den 4e och fick snittlöfte, men skulle fundera i 4 veckor för att vara HELT säker. Sa att det var onödigt, men orkade inte tjafsa utan det kändes ändå ok. Men nu har jag ännu inte fått nån kallelse till den tiden (dvs tiden efeter 4v) Och det tar ju ett tag sen man fått tiden. Så jag ringde nyss och då sa det att det inte fanns några tider!!!!! Va!?! Så jag står på väntelista, men är inte prioriterad för det är ju länge kvar till min BF, 11 veckor, enligt receptionisten! Känner mig så lurad. Så nu har det ju blivit ett nytt orosmoment! Är så arg!!!!
Så brudar: Ni som ska träffa snittläkaren, be om datum för snittet direkt! Gå inte med på att "fundera en extra gång". Säg att ni vill ha datumet NU.
Snart3barnsmamma: Vad skönt att du blivit så stark!!! :) Härligt att läsa att du fått massa power och ger råd, innan kände jag sån oro för dig och ditt snitt, men det kommer du LÄTT att fixa nu :) Glad för din skull.
Hopp78: grattis! Hade varit HELT galet om de inte varit tillmötesgäende med dig! Så skönt för dig.
Verkar vara väldigt olika hur man blir bemött. Jag har varit hos min vanliga BM, som skickade remiss till snittläkaren direkt. Och snittläkaren har jag träffat en gång och hon gav mig snittlöfte. Dock sa hon att hon ville träffa mig igen efter 4v för att jag skulle fundera på mitt beslut och vara HELT säker. Så jag tyckte att det gick lätt som en plätt.
MEN...nu har jag ju såklart inte fått nån kallelse till tiden som skulle vara efter de 4 funderingsveckorna (jag har skrivit detta i tråden innan)så jag ringde och fick veta att det var fullt på återbesökstider den närmaste tiden och att jag var oprioriterad för att jag har hela 11 v kvar! Ojoj..men skam den som ger sig! Så jag ringde upp igår och får jag ingen ny tid nästa vecka så får jag träffa en annan läkare som ska ge mig snittdatum. Så det är bra att vara "jobbig" och ligga på! Visa att man inte ger sig, fast det tar på krafterna.