• Smuliz

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Svar på #356
    Ja jag skulle gärna betala för mej, om man slapp alla konstiga utfrågningar hit och dit och behöva oroa sej för att bli nekad. Allt skulle kännas bättre och roligare om man slapp oroa sej.
  • Smuliz

Ni som fått beviljat snitt redan. Är nyfiken bara, ska ni sövas eller ryggmärgsbedövas??

• Smuliz

Jag är lite lite skraj för den där ryggmärgsbedövningen... Men försöker övervinna den rädslan. Har fått för mej att om dom sticker fel kan man bli förlamad på riktigt

Stämmer det?

• Smuliz
    Svar på #379
    Å va skönt att höra! Grattis!! Släppte en stor sten va?
  • Smuliz

Ok, ja jag har inget emot att få vara vaken, utan det var bara den där ryggmärgsbedövningen jag är nervös inför. Vet inte vartifrån jag har hört det, men jag har hört att om man råkar röra sej och dom sticker fel, då kan man bli förlamad på riktigt sen, att den inte släpper.

Jag frågade min BM om det, hon sa att det har hänt men att det är så pass ovanligt bla bla bla. Sen sa hon att hon har en patient som det tog 2mån för innan hon fick tillbaka full rörelse i ena benet. Men att det kom tillbaka helt tillslut.

Ja som inte är rädd för nåt knappt, men just det här är mina faror

vaginal förlossning
    ryggmärgsbedövning (njae inte livrädd kanske, men rädd)
    hajar

ja det är väl det stora hela jag är livrädd för.

• Smuliz
    Svar på #381
    Grattis! Va skönt!!

Hur länge hade du ont i snittet då? Jag vet att det var de 2 första dagarna jag hade riktigt ont, sen var det bara lite mörbult-känsla i ett par dagar.

Hur länge fick du ligga kvar?
    indianflicka skrev 2008-03-26 09:52:58 följande:
    Nu är det gjort!Vår flicka föddes på Skärtorsdag! Planerat snitt var UNDERBART jmfört med Akut snitt, med avseende på återhämtningstiden framför alltJag var supernervös när jag kom in i själva operationssalen (inte så konstigt kanske) men när det var klart så var det såååå värt det.KRAM
  • Smuliz

Skulle vara intressant å veta hur många barn som skadas vid vaginal förlossning och vid planerade KS!? Någon som vet?

Visst måste det vara en större risk för mamman vid en operation, men just för barnet menar jag. Det ända jag hör om är syrebrist, klämskador och värst av allt, barnet dör, vid vaginala förlossningar. Har aldrig hört dessa saker vid ett planerat KS.

Fast det är såklart att det oftast sker utan komplikationer, ja menar bara att just dessa saker hör jag om, och då är det alltid vid vaginal förlossning.

• Smuliz
    Svar på #449
    Finns den kanske att låna på biblan eller vart får man tag på den??
  • Smuliz
    Svar på #453
    Ja och man är ju intresserad, antar att det inte står propaganda i den utan REN fakta. Right?!
  • Smuliz

Men känns onödigt å köpa den, vill gärna låna. Ska kolla biblan imorn. Eller fråga BM.

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.