• seppo

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Spännande, JÄTTE-LYCKA-TILL STOCKHOLMSDÄVLAR, det kommer gå finfint, tänk, imorgon sitter du där med din lille son och myser=)
    Grattis också till snart 3barnsmamma som äntligen fått psykologtid, ska hålla tummarna för dig...

• seppo

Hallå, hoppas allt går bra för er som ska på samtal... själv väntar jag på remiss-svaret med kallelse, hur lång tid borde det ta egentligen??

• seppo

hi-hi... jag håller med funbun...

håller fortfarande på att invänta mitt kallelse till samtal med beslutande läkare. har gått 3 v nu drygt, borde det inte kommit???

• seppo
    Svar på #1334
    jag är också inne på varberg som reserv ifall inte östra i gbg godkänner min önskan. Är det en läkare i varberg som var knäpp eller? vad hette den isåfall? min bm har skickat remiss dit så jag väntar på respons därifrån...
    jag ska också tas upp på en snittkonferens på östra den 15/5, hoppas det går bra. är sååå nervös
  • seppo

vid mitt förra snitt på mölndal i gbg så skule jag tvätta mig med descutan både kvällen före och sen sova i nytvättade lakan och på morgonen duscha med descutan hemma innan sjukhuset och så nytvättade kläder. Väl på sjukhuset duschade jag inte igen... det räckte.. Lycka till

• seppo
    Svar på #1378
    snälla du berätta hur det går i varberg... jag ska ju också dit ev och är jättenyfiken... Lycka till

Ska också tas upp på snittkonferensen på östra på torsdag, är sååå nervös

Sist men inte minst, jättegrattis till tessulago, för du är väl mamma nu?????
  • seppo

lycka till smuliz, det kommer gå kanonbra, tänk imorgon får du hålla din lilla snuttebebis i famnen.... jag längtar sååå=)

• seppo

är sååå glad, de ringde nyss från varbergs förlossning och gav mig direkt en tid hos beslutande läkare nu på måndag. Tidigare på telefonhar de sagt att man absolut måste gå via aurora så jag blev så glad när läkaren själv sagt att han inte tyckte det behövdes. Den som ringde sa att denne Anders var väldigt sympatisk och förstående... :)
    Nu känner jag mig såå pirrig och glad, hoppas det ska gå igenom!!
    Men jag vill ju såklart gärna hellre få igenom det i gbg därjag bor så jag väntar på kallelse dit med.
    ÄNTLIGEN BÖRJAR DET ÅTMINSTONE HÄNDA NÅT!!!!

bf 9/8

• seppo
    Svar på #1490
    är bara lite nyfiken, men vad sa du till honom? vad går hem liksom:) ??
    vad säger de om medbestämmanderätten tex?
  • seppo

ja, frågan var till dig:)

jag ska dit nu på måndag kl 15.00, känns lite pirrigt.
    Jag har skrivit ett "brev" med alla mina skäl till varför jag vill ha snitt bara för att inte glömma ngt mitt i all nervositet och stress. sen får vi väl se hur diskussionen går efter det...

skriver mer närjag vet ...
    Magiska under skrev 2008-05-30 21:08:09 följande:

Var frågan till mig? Vet inte vad han säger om medbestämanderätten osv. Men han har sagt till en vän att han inte lägger ngn prestige i att övertala ngn till att föda vaginalt om man absolut inte vill. Hans mål är att mamman & barnet ska må bra. Han sa till mig att det inte alltid behöver finnas fysiska skäl till ks utan att det även kan finnas  psykiska. Första gången jag var där tyckte jag han var lite elak.. Andra gången var han trevlig. !! Tror han vill testa och se hur allvarlig man är... När ska du dit?
  • seppo

Lycka till Tuzza!!!!

jag fick snittdatum vid mitt läkarbesök igår!!!!! Mindre än 2 mån kvar. Känns sååå skönt, nu ska jag verkligen njuta av graviditeten.

• seppo

när jag snittades var det totalt förbud mot allt "onaturligt på kroppen", smycken, spray, deo, osv, det var 2*descutandusch som gällde sen rena lakan och rena nytvättade kläder!!
    lycka till

• seppo

Descutan är nån spritvariant så man blir helt desinfecerad, men det kan ju va så att du får duscha med det väl p sjukhuset=)

• seppo

stort grattis till er som fått godisbitar!!! själv längtar jag sååååå
    (köpte första paketen liberoblöjor nu 2-4 kg och det är ju inte klokt vad små dom är, längtar som en toker..)

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.