ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Oj vad det hänt mkt i tråden sedan jag tittade sist...Har inte orkat sitta vid datorn så mkt. Vad tråkigt att det blivit tjafs...fram tills nu var detta i princip enda tråden man kunde läsa i och känna sig stöttad och känna igen sig...Trist när det blir som alla andra trådar där man ifrågasätts nåt grymt bara för att man vill ha snitt..
För en vecka sedan var jag på klarasamtal (vet inte om jag kanske har skrivit det??). Bm var jättegullig..Men det hjälpte mig inte nåt. Fick gå in i förlossningsrummet jag hade sist..vilket ledde till att jag sovit ännu sämre sedan dess. Jag bara ligger och funderar och oroar mig!! Det kröp i hela kroppen på mig. Meningen var att jag skulle lägga det gamla bakom mig...Ska dit en gång till...men jag tänker kräva att få trä'ffa en läkare nu...Är ändå i v 33 snart...Börjar det inte bli hög tid att få ett beslut? Jag är bara så himla RÄDD för vad som kommer att hända om jag inte får snitt...Hur tusan ska jag må fram tills BF då? Som det är nu sover jag inte om nätterna...jag gråter typ dagligen och förra veckan, dagen efter klara-besöket så kom jag gråtandes till jobb. Jag mår uruselt psykist...Detta funkar liksom inte. Jag kan ju aldrig tänka mig att bebis i magen mår bra av en mamma som är ett nervvrak..Och jag har ju en 1.5årig son också att ta hand om...
Hej i tråden! Hur har ni det allesammans? Själv ska jag på andra klara-samtalet imorgon, sambon ska med. Känns skönt att ha honom med sig. Ska kräva att få träffa en läkare snarast för beslut om snitt. Börjar känna mig stressad, är i v 34 nu. Det börjar ta rejält på krafterna att ligga och fundera om nätterna istället för att sova..
Kan GBS leda till sena missfall?? Blev orolig, har fått reda på att jag har det. Visserligen hade jag väldigt sparsamma halter bakterier men de finns ju där och jag ska få behandling under förlossningen...
Var inne på förlossningen akut i måndags. Vaknade 3.30 på natten och var genomsvettig och hade fruktansvärda magsmärtor, mådde illa och kände mig konstig. Men allt var bra. Bebisen sparkade på som bara den, ultraljudet var bra och alla prover med. Kanske hade bebisen gjort en riktig kullerbytta...eller så är det stress kanske..Eller magkatarr...Blev iaf rädd!
Nu ska jag läsa ifatt i tråden!
Ha det gott tjejer!!
snart3barnsmamma: Usch..har läst ditt brev till läkaren...och jag fattar inte hur de kan neka dig snitt...
Är det någon som orkar läsa mitt brev när jag skrivit det klart? Inboxar det gärna isåfall...
Grattis affis!!!