• rew

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Känner att jag inte borde läsa i den här tråden... Blir redan nu orolig inför kommande graviditet, kommer ju aldrig blir gravid om jag ska känna så här.

Min BM pratade om att man kan skriva in i sitt förlossningsbrev hur länge man är villig att försöka föda vaginalt och om det inte funkar så kan jag som kvinna "trycka på stoppknappen" för att göra ett snitt. Någon som vet hur det funkar i verkligheten? Har själv hört att det inte ska fungera eftersom det oftast inte hinns med när kvinnan säger stopp.

• rew
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-13 11:08:22 följande:
    JAG hade definitivt INTE litat på det...du har ju inget att säga till om när du väl ligger där...o då orkar du inte kämpa för din åsikt heller
    Näe det var precis min tanke oxå. Får nog ta och ringa till MVC för ett samtal redan nu, trots att vi inte ska skaffa barn än på ett tag. Har börjat komma in i samma besatta tankesätt som jag hade innan vi skaffade sonen. Tänker inte på något annat, pratar inte om något annat, sover inte på nätterna osv osv. Kan knappt föreställa mig hur du känner det.

tycker iofs att det är ganska bra att titta på Barnmorskorna på SVT, ligger ett lugn över programmet som jag tycker om.
  • rew
    rew skrev 2008-04-13 11:11:50 följande:
    Näe det var precis min tanke oxå. Får nog ta och ringa till MVC för ett samtal redan nu, trots att vi inte ska skaffa barn än på ett tag. Har börjat komma in i samma besatta tankesätt som jag hade innan vi skaffade sonen. Tänker inte på något annat, pratar inte om något annat, sover inte på nätterna osv osv. Kan knappt föreställa mig hur du känner det.tycker iofs att det är ganska bra att titta på Barnmorskorna på SVT, ligger ett lugn över programmet som jag tycker om.
    kan verkligen inte företälla mig hur du känner just nu, menar jag
  • rew
    Tyras föräldrar skrev 2008-04-13 11:53:42 följande:
    det är ett jättebra program som är helt sanningsenligt. förutom att barnmorskor på natten inte är så välsminkade i verkligheten. Bästa sättet att få bra förlossningsvård, inklusive snitt när man "trycker på stoppknappen" är att föda barn då få andra gör det. I november var vi helt ensamma om vår fantastiska barnmorska.
    Hade en bekant som fick sitt andra barn nu i april och de var helt själva på både förlossningen och BB. Vi fick barn 20 dec (snitt) och var oxå ganska ensamma.
  • rew

Vill bara skriva att jag förstår (eller kanske inte) ni som är gravida som inte har fått era snitt än. innan jag läste den här tråden så var jag ganska lugn inför min kommande andra graviditet (om ca ett år, är det tänkt) Men nu känner jag mig orolig för att få snittet beviljat.

Har inte upplevt den oron eftersom jag var lovad ett snitt redan innnan jag blev gravid förra gången. Redan nu orolig för det som kommer. Jag lider med er som är gravida och inte har fått snitt beviljade!

• rew
    Smuliz skrev 2008-04-15 20:52:39 följande:
    Tuzza: Så var det ju för mej me, jag visste bara att jag hade väldiga obehag-känslor emot hela kittet. Men ja kom ju på nåra saker när jag verkligen satt hemma och tänkte igenom det.Har du kommit på nåra än? Hjälpte mina "tips"?
    Tuzza skrev 2008-04-15 20:35:36 följande:
    Önskar dig lycka till!! Jag vet inte heller vad jag ska säga om det nu blir så att jag får träffa läkaren..Jag har svårt att sätta fingret på exakt vad jag är rädd för..det är liksom...altihop...
    Har ni fött barn tidigare eller är det ert första? Om man får vara nyfiken, kan inte heller sätta ord på vad jag var/är rädd för.
  • rew
    Sthlmsjävlar skrev 2008-04-15 21:21:43 följande:
    I övermorgon är det dags för min lilla Hektor att komma ut =)Längtar så otroligt mycket!
    Lycka till! är lite avis...
  • rew

tittar in lite då och då och smygläser.

Undrar vad avnavling är, hörs ju kanske på ordet men undrar ändå?

• rew
    cameron skrev 2008-05-01 18:30:38 följande:
    rew: Avnavling är när dom klampar eller klipper navelsträngen, dvs stoppar blodtillförseln från moderkakan.
    Tack!
  • rew

kommer det finnas ngn kvar som kan peppa mig när jag ska ha bebis? Har planerat syskon våren 2010. Då har väl alla fått sina bebisar och tråden dött ut...Flört

• rew
    pumpkinpie skrev 2008-05-20 16:05:58 följande:
    Det är nog ganska troligt at jag finns kvar då, just nu går det inte så bra... men jag kan peppa för treKul för Smuliz förresten, hoppas allt har gått bra!
    Tack. pepp kommer behövas!
  • rew

Jag som planerar syskon långt fram i tiden vill ha många forts. trådar. Har inte skrivit så många inlägg, men läser desto mer. Blir nog mer aktiv när syskon är på G!

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.