• beadis

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Sthlmsjävlar skrev 2008-04-14 11:01:08 följande:
    Tack för stödet...!Känns väldigt konstigt hur det kan fråga såna frågor spec i en jobbig situation som denna då man ligger och har ont.Är det bestämt/planerat ett snitt så är det det...
    ja vad är det som säger att du HELT PLÖTSLIGT skulle ändra dig o föda vaginalt, man förvånas verkligen av dessa bm.
    Då hade du ju inte ens från första början begärt snitt...hmmm
  • beadis
    Sthlmsjävlar skrev 2008-04-14 19:27:25 följande:
    Jag har svårt att tro att läkare skulle vara rädda för operationer?Isåfall är de ju inte säkra på hur de utför sitt yrke?Oftast opererar ju kollegor varandra om det är något som ska göras.Jag är själv undersköterska och det känns toppen tryggt att veta att man har 6-8 personal med under snittet som bevakar och endast tar hand om dig.Under vaginal förlossning har du 1 bm , och hon springer dessutom emellan om flera förlossningar pågår samtidigt
    håller helt med dig...det borde ju VERKLIGEN vara mer säkert o tryggt att föda med snitt!
  • beadis
    siamusen skrev 2008-04-14 21:17:47 följande:
    Tyras föräldrar skrev 2008-04-14 21:12:21 följande:
    Men nu handlar inte traden om huruvida lâkare väljer snitt eller ej utan om oss andra som vill ha eller har valt snitt.Det om läkare är bara en minimal liten fras i TS som inte stötts eller blötts, tror ingen ens diskuterat det. Och jag tror att alla tar det för vad det âr: ett uttalande om TS bekantskapskrets, inget annat.Dock förlorar ju inte traden pa nagot sâtt sitt syfte av att TS sagt nagot om lâkare som kanske inte stâmmer. Det âr inte riktigt det intressanta i denna trad. Det intressanta är oss sjâlva och de erfarenheter VI har och hur vi kan hjâlpa varandra.
    AMEN!!!!
  • beadis
    siamusen skrev 2008-04-14 22:37:06 följande:
    Tyras föräldrar skrev 2008-04-14 22:31:15 följande:
    Jag tycker iofs âmnet i sig sjâlv är intressant men tycker att detta är fel trad att ta upp det i.Anledningen till att jag tycker detta âr att det finns flera vâldigt förlossningsrädda blivande mammor hâr inne som än en gang bara far motstand för sina asikter eller sin râdsla. Det tycker jag kânns lite onödigt när traden är avsedd som en "fristad" dâr man far prata av sig. Det kan ni vâl vara människor att ge dem? Eller är det sa viktigt att driva er fraga att ni struntar i dem?
    Jag är en av de o håller helt med dig. Speciellt Vi som fortfarande INTE fått våra snitt, behöver verkligen inte mer av denna motstånd till snitt.
    Jag tex. vet ju redan att det finns risker med snitt, MEN i MITT fall ser jag snarare MKT större risker med vaginal förlossning, pga av stort barn
  • beadis
    Solstråla skrev 2008-04-15 08:04:50 följande:
    Snart3bm, hur har det gått för dig? När var det du skulle tillbaka?Jag insåg igår att på torsdag så är det 7 veckor kvar bara tills vi får träffa vårt lilla barn första gången!Sthlmsjävlar, läkaren på SÖS flaggade ju för att dom skulle kunna ställa frågan om man ville fortsätta/försöka med vaginal men om man svarade nej så ska man få medicin som stoppar "förlossningen" och det planerade skulle ta vid.Nu när jag läser vad du fick gå igenom med deras tjat och vid ett sånt tillfälle så kan jag inte låta bli att oroa mig igen för samma behandling.
    Ja, vad ska jag säga, det händer inget alls!
    Är så trött på att slåss för MITT val..det är ju ändå min kropp..

den 24/4 är det aurora möte, får se sen..
  • beadis
    Solstråla skrev 2008-04-15 08:29:16 följande:
    Jag tänker väldigt ofta på dig även om jag inte hinner skriva så ofta.
    Tack, det värmer!
    Hur mår du själv?
  • beadis
    Tuzza skrev 2008-04-15 14:25:56 följande:
    Oj vad det hänt mkt i tråden sedan jag tittade sist...Har inte orkat sitta vid datorn så mkt. Vad tråkigt att det blivit tjafs...fram tills nu var detta i princip enda tråden man kunde läsa i och känna sig stöttad och känna igen sig...Trist när det blir som alla andra trådar där man ifrågasätts nåt grymt bara för att man vill ha snitt..För en vecka sedan var jag på klarasamtal (vet inte om jag kanske har skrivit det??). Bm var jättegullig..Men det hjälpte mig inte nåt. Fick gå in i förlossningsrummet jag hade sist..vilket ledde till att jag sovit ännu sämre sedan dess. Jag bara ligger och funderar och oroar mig!! Det kröp i hela kroppen på mig. Meningen var att jag skulle lägga det gamla bakom mig...Ska dit en gång till...men jag tänker kräva att få trä'ffa en läkare nu...Är ändå i v 33 snart...Börjar det inte bli hög tid att få ett beslut? Jag är bara så himla RÄDD för vad som kommer att hända om jag inte får snitt...Hur tusan ska jag må fram tills BF då? Som det är nu sover jag inte om nätterna...jag gråter typ dagligen och förra veckan, dagen efter klara-besöket så kom jag gråtandes till jobb. Jag mår uruselt psykist...Detta funkar liksom inte. Jag kan ju aldrig tänka mig att bebis i magen mår bra av en mamma som är ett nervvrak..Och jag har ju en 1.5årig son också att ta hand om...
    OHHHH...GUD va jag känner igen mig i din beskrivning!!!!!
    Gråter o gråter...orkar inte med ngt, har inga krafter kvar...
    Jag känner mig som ett nervvrak, snittet är det enda jag tänker på, man koncentrerar sig så på det, att man glömmer av bebisen i magen man väntar. Vid de andra graviditeterna har jag legat o mysigt med magen o klappat den ömt, nu vill jag inte ens ta i magen...känner mig så ledsen.. :(
    Det är ju läkarna som tar den glädjen ifrån mig...
  • beadis
    Tuzza skrev 2008-04-15 14:55:54 följande:
    Ja, jag fattar inte varför det ska vara så svårt att bli tagen på allvar....Dom vill väl att man ska ge upp kan jag tro...Hur som helst, grattis till er som fått snitt!!!
    ja det tror jag med...de bara vill vänta ut en..så man tröttnar o ger med sig...kan bara säga att om de nu tvingar mig att föda vaginalt, kommer jag att tala om det för VARJE bm o sjuksyrra som stoppar in sitt huvud i rummet...jag tänker inte sitta o vara snäll o tiga, FAN heller!
    De ska VETA att jag verkligen lider utav detta!
  • beadis
    Sthlmsjävlar skrev 2008-04-15 21:21:43 följande:
    I övermorgon är det dags för min lilla Hektor att komma ut =)Längtar så otroligt mycket!
    STORT LYCKA TILL!!!!
  • beadis
    sisådär skrev 2008-04-15 21:53:39 följande:
    Jag försökte verkligen få ett planerat kejsarsnitt vid min sista graviditet men misslyckades. Jag var rädd efter en annan jobbig förlossning. Jag skickades på samtal efter samtal med barnmorskor, läkare och psykologer. Inget samtal slutade med att jag fick mitt snitt. Efter varje samtal gick jag hem med en ny tid inbokad, tills att det plötsligt var tre veckor kvar och för sent att planera något. Jag var mycket besviken på hur detta sköttes. Jag hoppas att ni som verkligen vill ha ett snitt också får det. Oavsett anledning.
    Beklagar eran oerhörda sorg.... :(
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.