• Smuliz

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Svar på #1377
    Tycker det låter som att de har bestämt sej för att "köra över" dej. Bedömmer dom dej som inte tillräckligt stark för din sak, eller vad?

Jag skulle aldrig ha gått med på det, jag skulle vägra. Jag skulle söka mej till andra sjukhus, gå ut i tidningen med det, ja ALLT ja kom på skulle jag göra. För i min värld är det inte ens tänkbart att föda vaginalt....

Lider så med dej. Förstår din känsla av att känna sej kränkt. Dina känslor är inget värda, typ.

Hoppas de ändrar sej ju längre du går.
  • Smuliz
    Svar på #1379
    snart3barnsmamma skrev 2008-05-13 18:52:56 följande:
    Magiska under skrev 2008-05-13 18:49:53 följande:
    jag orkar inte kämpa längre...jag ger upp, så får det gå som det vill....
    Ta några veckors "paus" så kommer säkert kraften tillbaka. Du är ju nere på 0 nu... *hoppas*
  • Smuliz

Måste fråga, hur pass snabbt tog de bort katetern på er efter snittet?

Det står i mitt papper att den tas bort på andra dagen. Ja som vill ha bort den på studs typ

Sitter den där nålen kvar i ryggen me eller hur funkar det med spinalen? För det är väl i armen man kommer ha en infart hela tiden va?

Många frågor nu, börjar bli extremt mycke frågor om allt nu när datumet närmar sej me stormsteg

• Smuliz
    Svar på #1394

Magiska under skrev 2008-05-14 10:46:20 följande:
    Min kateter togs bort när bedövningen släppt och jag kunde resa mig.
    Ok, skönt. Undrar varför ja behövde ha den till å med 3e dagen förra gången!? Den här gången är ja starkare å mer påläst, så då ska ja allt säja va ja tycker

Hade du nåra problem att kissa sen eller? Göra 2an då? Ja minns att det gjorde sjuhelsike ont å bajja första gången efter snittet, typ all luft inne i magen kändes som knivar. Men det va ju som sagt över sen när man gått på toa en gång
  • Smuliz
    Svar på #1396
    AngiesMamma skrev 2008-05-14 11:04:23 följande:
    usch för alla dumma läkare som inte kan respektera kvinnors skräck o trauman! Jag förstår inte vad det är som e så svårt...HAr inte fått nått snitt beviljat än heller, ska tillbaka den 22 maj o tjata igen.
    Ja det är hemskt att behöva "förnedra" sej själv så. Det ska räcka med att säja hur man känner, läkarna ska vara förstående, men tyvärr är ju inte alla det.

Hoppas det går bättre nästa besök
  • Smuliz
    Svar på #1412
    Sthlmsjävlar skrev 2008-05-15 15:44:26 följande:
    Gjorde de på mitt sjukhus, det är en rutinfråga
    På "mitt" sjukhus, USÖ, där har de som regel att sätta den innan man åker ner på OP. Men jag har skrivit i förlossningsplanen OCH fått beviljat av min läkare, att jag ska få den EFTER. Och jag vägrar någe annat...
  • Smuliz

Jaha då är det bara 2 dagar kvar då, innan våran lilla 2a kommer :-S

Känns väldigt pirrigt. Försöker komma på vad som är mest nervöst. Och det är nog spinalen faktist. Trots att alla läkare å BM har förklarat att det inte kan hända nåt, så säjer ju alla "vanligt" folk "NÄ ska du göra den, vågar du det, tänk om dom sticker fel och du blir förlamad för alltid". Men ja försöker pressa bort den tanken.

Sen är det ju förstås skrämmande om det skulle bli/vara nåt "fel" på bebisen. Men det är oxå en tanke ja skjuter undan när den bubblar upp.

Vi ska på inskrivning imorn, får väl mera info då.

Va hade ni för tankar och funderingar dagarna precis innan? Och va ni också väldigt lätt-gråtna för typ ingenting?! Har inte ja vart på hela graviditeten men sista 3 dagarna nu har ja bölat för INGET

Wish me luck!!

• Smuliz

Nu har ja varit på inskrivningen och lämnat dottern å hundarna hos min syster. Puh! Nu återstår packningen Det hann ja ju aldrig me förra gången.

Det gick bra, dock tyckte ja att BM kunde ha varit lite mer nice, men men. Hon va inte otrevlig eller nåt, men gjorde heller inte mer än sitt jobb.

Förklarade hur det gick till väldigt snabbt, när ja sa till att jag ska ha katetern EFTER bedövningen sa hon att så gör dom inte här. Jo min läkare har lovat mej det sa jag. Jaha men det står det inte om i nåra papper minsann.

Får se.. ska man va tvungen å bråka om det imorn oxå

Narkosläkaren va oxå bara rak på sak, men förklarade mera utförligt tyckte ja. Han sa att vi måste ta prover imorn på mej pga min njurskada, så det va inte säkert att ja kunde få vara vaken, det berodde på hur blodet va!? Men men... ja sov ju förra gången me så det gör mej inget, Men trist om inte sambon får va me ju...

Sen HÖR Å HÄPNA, ja berättade att jag tycker det är lite läskigt med ryggbedövningen, då sa han att RISKERNA vid en vaginal förlossning är STÖRRE än riskerna som kan hända under ryggbedövning Äntligen en LÄKARE som säjer det ja alltid trott, men aldrig fått klarhet i. Känns ännu mer som att jag valde rätt beslut när ja ville ha snitt.

Jaja nu ska ja packa klart, gå en promenad, duscha och sen äta en massa gott framför tv:n. Ska ju vara fastande sen efter kl 24

Lycka till, till mej själv imorn

• Smuliz

Hej!!
    Nu är Amanda här å "tur" va väl det då barnvagnen våran är rosa
    Allt gick som planerat under snittet Det "skumma" är att ja inte hade någe ont efteråt inga problem alls å sätta sej upp el liknande. Mådde helbra hela tiden

Fick dock nån slags biverkning ett par tim efter, kliade sönder hela ansiktet å bröstkorgen pga morfinet och blev jätteyr och svimfärdig på kvällen, de misstänkte nån propp i min hjärna men som tur är var det bara pga morfinet.
    Men d va en bagatell mitt i allt.

Amanda va liten pga min njursjukdom, 2640g, men så pigg å framåt En väldig skillnad mot Natalie som föddes i v.32.

Hela snitt-grejen kunde inte ha gått bättre än det gjorde, jag är sååå nöjd. Hon skrek direkt när de plockade ut henne och skrek länge Hade det inte varit för att jag fick de där

Skönt å va hemma nu, men man vill inte direkt träffa folk än känner ja. Kom iofs hem igår em så...

Tack så mycke för för alla grattis och lycka till till er andra som väntar på snitt, eller nyss fått bebis.

Kramar

• Smuliz
    Svar på #1458
    pumpkinpie skrev 2008-05-24 13:42:56 följande:
    Åhh, grattis till lilltjejen Smuliz! Låter som om allt gått ganska smidigt.
    Jajamen, kunde inte gått smidigare. Är helnöjd
  • Smuliz

Tack till alla som gratulerar oss

Jag önskar att alla här som vill ha snitt, får det, och att ni mår lika bra som mej efteråt. Kunde inte gått bättre än det gjorde.

Hur går det för er som inte fått beviljat ännu?

• Smuliz

Här i örebro tog den 1,5tim och då va ja ändå ett "spec-fall" där extra prover skulle tas.

• Smuliz
    Svar på #1528
    Haha å det va ju det som jag VILLE göra, men för mej satte dom duket snett över mitt huvud, så jag såg inget annat än en grön duk

GRATTIS TILL ELLEN!!
  • Smuliz
    Svar på #1535
    seppo skrev 2008-06-07 17:14:21 följande:
    stort grattis till er som fått godisbitar!!! själv längtar jag sååååå(köpte första paketen liberoblöjor nu 2-4 kg och det är ju inte klokt vad små dom är, längtar som en toker..)
    Ja det tyckte ja oxå, men nu är de stora som hus istället Fick en liten bebis
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.