Inlägg från: Smilla0608 |Visa alla inlägg
  • Smilla0608

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Hej....

Jag har en fråga bara...Jag bor i Göteborg och väntar mitt andra barn. Blev urakut snitt med mitt första pga moderkaksavlossning och vill nu bli snittad igen.
    Hur stor e chansen att man kan bli snittad igen för att "man vill det" ?

Min Bm verkar tycka det e svårt och "krånglig" väg att gå..Måste gå via Auror först, sen samtal med läkare som skall bedöma och senare skicka ett JA eller NEJ...e det verkligen sån process i Gbg eller ?

Waan Ku Jeclahay **Anissa**
  • Smilla0608
    Tessulago skrev 2008-04-24 20:46:01 följande:
    Jag har inte behövt gå på några aurora-samtal. Räckte att jag gick till mvc läkaren och la fram hur jag ville ha de. Han skickade remiss till läkarena på Östra, som nu ska skicka en snittdag till mig.
    Oj, vad lätt de gick för dig *fundersam*
    Undrar varför de e så "hårda" mot mig då?

Hur mkt tidigare snittas man o varför? För att inte förl. ska sätta igång eller ere nåt annat?
    Waan Ku Jeclahay **Anissa**
  • Smilla0608

Hoppar in i tråden...
    Skrev lite i början men har inte vart så aktiv sen dess, tyvärr...

Grattis till alla som fått Ks beviljat!!
    Jag fick mitt idag och ska tillbaka till läkaren den 2 Juni för datum...ÅÅ herregud, kan knappt fatta det!!
    MItt Bf är 080808 så det blir säkert snitt i mitten/slutet av Juli, vilket jag tycker e SNAAAARTHemlis

**Anissa mitt allt!!
  • Smilla0608
    cameron skrev 2008-05-06 21:01:09 följande:
    Ja ni tjejer, imorgon kl 07.00 ska jag och sambon infinna oss på DS Snittet kommer troligtvis att ske någon eller ett par timmar senare (lite beroende på ev förseningar). Men vid 9-10-tiden räknar jag med att vår Tindra är ute hos oss. Håll gärna tummarna för att allt går bra! Jag hör av mig när vi kommer hem igen med rapport
    Lycka till!!!
    **Anissa mitt allt!!
  • Smilla0608
    Hjärta:

Å vad skoj med datum!!
    Inte alls långt kvar juh!!!

Jag har lite frågor till er som blitt snittade

1. Får man upp bebis till sig direkt, som vid vanlig förl?
    2. När kan man börja amma, asså efter en vanlig frl. lägger de bebis direkt vid brösten väl?
    2. Stannar man mkt längre vid förl. än annars innan man kommer till BB?
    **Anissa mitt allt!!
  • Smilla0608

Tacka alla snälla för svaren

Tuzza:
    Ja, det kan inte vart lätt för din sambo att i den situation att välja att stanna med dig eller följa med barnet

Hoppas verkligen inte det blir nga komplikationer denna gång, för jag vill verkligen inte behöva vänta 8 timmar på mitt barn som sist
    Vill se, känna, amma direkt!!!

**Anissa mitt allt!!
  • Smilla0608
    snart3barnsmamma skrev 2008-05-08 14:36:03 följande:
    jaha, då har jag varit på mitt könsultra i Göteborg idag...vi väntar en tredje kille...han verkade må bra därinne :)
    Grattis! Vad spännande!!!
    Var du hos Andersh eller barnmorskegruppen?
    **Anissa mitt allt!!
  • Smilla0608
    snart3barnsmamma skrev 2008-05-08 20:41:21 följande:
    barnmorskegruppenbor du i GBG?
    Japp det gör jag

Du med?

Jag var hos Per-Andersh när jag väntade min dotter.
    **Anissa mitt allt!!
  • Smilla0608
    Tuzza skrev 2008-05-08 21:16:00 följande:
    Jag fick oxå vänta många timmar på att få träffa min son...Hoppas precis som du att det blir bättre nästa gång. Var det akutsnitt för dig sist eller?
    Ja, det var akutsnitt, för moderkakan lossnade och hennes hjärtslag sjönk.
    Blev sövd så det gick fort!

Nu får vi hoppas vi får våra småttingar på bröstet direkt
    **Anissa mitt allt!!
  • Smilla0608
    Minoria skrev 2008-05-23 08:15:24 följande:
    Tänkte bara uppdatera lite... väntar på att åka in till bb.. vattnet har gått och det skulle inte hända ju... har ju planerat snitt på onsdag... så det är mer än 2 veckor före bf .. så nu blir det akutsnitt, inte alls vad jag önskar.. Men men.. håll tummarna för mig idag! Min födelsedag till råga på allt.... hmm saker och ting blir visst sällan som man tror, men snacka om bästa födelsedagspresenten
    ÅÅ lycka till!!
    **Anissa mitt allt!!
  • Smilla0608

Hej alla!

Hänger med i tråden men är inte så aktiv...Skrev för ett tag sen att jag ville ha snitt denna graviditeten med, vilket jag nu fått beviljat.
    30 Juli kommer lillfräs att titta ut
    Jag tycker denna tråden e super att följa då man får kloka råd och bra info om hur ett snitt går till

Grattis till alla som fått sina bebis hos sig
    *längtar*
    Skönt att ni mått så bra så fort efter snittet!!

**Anissa mitt allt!!
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.