Inlägg från: Tilda och Thomas |Visa alla inlägg
  • Tilda och Thomas

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Hej!
    Och tack för denna ooooootroligt bra sida.
    Jag väntar mitt första barn och har haft ångest från dag 1 i graviditeten. Pga att jag tidigare i livet haft en fruktansvärd abort så känner jag att jag aldrig psykiskt kommer att klara en vaginal förlossning. Har mardrömmar nästan varje natt. Går nu på samtal på något som kallas Amandaverksamheten här i Kalmar, som är till för dem med förlossningsskräck. Barnmorskan som jag går i samtal hos säger att vi ska ha ett antal samtal för att se om vi tillsammans kan bearbeta detta. Vill jag fortfarande efter några samtal med henne göra planerat snitt så kommer jag att bli inbokad på samtal med läkare som tar beslutet om jag får göra planerat snitt eller inte.

Ni skriver här att man ska vara påläst så man kan stå för sin sak emot läkare resp. barnmorskor. Men jag hittar ingen info alls om just planerade snitt och känner gång på gång att jag bli överkörd i våra samtal. Någon som har något tips om var man kan läsa på om planerade snitt? eller någon som kan ge mej lite info som jag kan ha nytta av när jag ska argumentera för mitt snitt?

Just nu känns allt hopplöst!! Ska man gå i samtal fram till i höst för att de ska försöka övertala en att föda vaginalt. Och sedan blir man kanske ändå nekad av förlossningsläkaren i slutändan.

Kramar Tilda

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.