Inlägg från: solstrålen80 |Visa alla inlägg
  • solstrålen80

någon här som ska snittas på södertälje?

• solstrålen80

är de någon som vart på snittsamtal på södertälje här?
    hos vem var ni?
    hur va den läkaren/gyn?

vilka dagar har södertälje snittdagar?

hur långt innan Bf fick ni snittet?

• solstrålen80

e jätte nervös innan mitt samtal på sjukhuset fast min gyndr och barnmorska säger att de e inga problem för mig att få snitt beviljat pga vad som hände senaste förlossningen som sluta med akutsnitt....

men man e ju ändå nervös tills man fått datumet svart på vitt...

ska till sjukhuset nästa vecka o prata me dom...genom remiss från bm

• solstrålen80

1. du får barnet direkt till dig (förutsatt att allt e ok me dig och barnet) sen går dom i väg med barnet och pappan och väger o mäter o sånt..du ligger kvar o blir ihop syd och sånt...o sen ner till iva

2. du får börja amma när du vill...

3. du åker till iva för "uppvakning" (bedövningen ska släppa och du ska kunna röra bena) då e barnet med pappan...du får ha barnet där om du vill men de e inte bra pga infektioner från alla möjliga som ligger där pga allt möjligt.
    du e där några timmar...beroende på hur långtid de tar för din bedövning att släppa...

du e ju förlammad från bröstet och neråt när bedövningen sitter i.
    om du inte blir helt sövd. (inte vanligt)

Leyhla skrev 2008-05-08 09:29:08 följande:
    Hjärta:Å vad skoj med datum!!Inte alls långt kvar juh!!!Jag har lite frågor till er som blitt snittade1. Får man upp bebis till sig direkt, som vid vanlig förl?2. När kan man börja amma, asså efter en vanlig frl. lägger de bebis direkt vid brösten väl?2. Stannar man mkt längre vid förl. än annars innan man kommer till BB?
  • solstrålen80

så gick de till på de sjukhuse jag föde/snittades med min dotter

solstrålen80 skrev 2008-05-08 11:08:04 följande:
    1. du får barnet direkt till dig (förutsatt att allt e ok me dig och barnet) sen går dom i väg med barnet och pappan och väger o mäter o sånt..du ligger kvar o blir ihop syd och sånt...o sen ner till iva2. du får börja amma när du vill...3. du åker till iva för "uppvakning" (bedövningen ska släppa och du ska kunna röra bena) då e barnet med pappan...du får ha barnet där om du vill men de e inte bra pga infektioner från alla möjliga som ligger där pga allt möjligt.du e där några timmar...beroende på hur långtid de tar för din bedövning att släppa...du e ju förlammad från bröstet och neråt när bedövningen sitter i.om du inte blir helt sövd. (inte vanligt)
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.