• Hoshi

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Vigrid skrev 2008-03-27 13:10:03 följande:
    Jo, men man måste ju ändå komma ihåg att det är en operation som man genomgår om man blir snittad. Inga operationer är komlpiationsfria, vad jag vet. Det är sååå, mycket som kan hända vid ett snitt. Men jag tor att det är mer komplikationer vid en vaginal förlossning.
    Men oj, jo det är klart att det finns komplikationsfria operationer, de flesta är komplikationsfria.
  • Hoshi
    Vigrid skrev 2008-03-27 13:59:25 följande:
    Så du menar att det finns operationer där det inte alls akn tillstöta komplikationer?? Vilka då?? jag har i min bekantskap både en kirurg, sjuksköterska coh narkosläkare och enligt dom kan man ALDRIG garantera en kompilaktionsfri operation!
    Jag tror att vi missförstod varandra, men måste man hålla på med utropstecken, versaler och massa frågetecken bara för det? Det verkar som att du är väldigt upprörd.

Iallafall. Du skrev att inga operationer är komplikationsfria. Med det förstod jag det som att du menade att varenda operations-tillfälle innebär komplikationer, alltså varje operation man utför. Men om jag förstår dig rätt nu så menar du att det finns risk för komplikationer med alla typer av operationer, och det håller jag absolut med om.
  • Hoshi
    Vigrid skrev 2008-03-27 15:39:30 följande:
    Jag är inte ett dugg upprörd, men det här är det sätt jag skriver på. Jag ÄLSKAR att använda mej av utropstecken, varsaler och frågetecken. Precis så menade jag! Att i alla former av operationer finns det risker för komplikationer.
    Ok, sorry.

Ja men då håller jag med dig, det är klart det finns risk för komplikationer.
  • Hoshi

mosterjosie: hon som fick spinalen för långt upp - hon blev väl inte förlamad för alltid? *läskigt*

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.