• Vigrid

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Hej!
    Kan man få "vara med" i den här tråden? Jag har 3 planerade snitt bakom mej (2001, 2002 & 2004), jag är INTE gravid just nu men jag och min sambo pratar om ett barn till. får väl se när bara....... 
  • Vigrid
    Tack!

Anton (2001) och Arvid (2002) är förlösta på Mölndals BB
    Elna (2004) är förlöst på Östersund BB

Vi bor nu i Brunflo utanför Östersund
  • Vigrid
    Sthlmsjävlar skrev 2008-03-27 13:05:42 följande:
    Och det är inga stora risker enligt mig med tanke på allt det som kan hända OCH händer under en vaginal förlossning...På 2 min är barnet uppe ur magen så OJ vad farligt det måste vara :P
    Jo, men man måste ju ändå komma ihåg att det är en operation som man genomgår om man blir snittad. Inga operationer är komlpiationsfria, vad jag vet.
    Det är sååå, mycket som kan hända vid ett snitt. Men jag tor att det är mer komplikationer vid en vaginal förlossning.
  • Vigrid
    Hoshi skrev 2008-03-27 13:37:55 följande:
    Men oj, jo det är klart att det finns komplikationsfria operationer, de flesta är komplikationsfria.
    Så du menar att det finns operationer där det inte alls akn tillstöta komplikationer?? Vilka då?? jag har i min bekantskap både en kirurg, sjuksköterska coh narkosläkare och enligt dom kan man ALDRIG garantera en kompilaktionsfri operation!
  • Vigrid
    Hoshi skrev 2008-03-27 14:14:20 följande:
    Jag tror att vi missförstod varandra, men måste man hålla på med utropstecken, versaler och massa frågetecken bara för det? Det verkar som att du är väldigt upprörd. Iallafall. Du skrev att inga operationer är komplikationsfria. Med det förstod jag det som att du menade att varenda operations-tillfälle innebär komplikationer, alltså varje operation man utför. Men om jag förstår dig rätt nu så menar du att det finns risk för komplikationer med alla typer av operationer, och det håller jag absolut med om.
    Jag är inte ett dugg upprörd, men det här är det sätt jag skriver på. Jag ÄLSKAR att använda mej av utropstecken, varsaler och frågetecken.

Precis så menade jag! Att i alla former av operationer finns det risker för komplikationer.
  • Vigrid
    snart3barnsmamma skrev 2008-03-27 16:44:59 följande:
    Det hade verkligen varit varit intressant!Om man har varit med om en kompicerad förlossning som jag bland andra har vbarit med om, tar man INGET för givet längre med vaginala förlossningar. Jag litar inte ett skit på personalen, man är så utlämnad när man ligger med värkar.Ska te ett ex. när min yngsta son skulle födas...han hade jättedåliga ph-värden (de tog flera) o tillslut bestämmde läkaren att bernet måste ut NUUUU. och ropade jag av skräck...snälla snitta mig, jag ville inte att ni sätter en sugklocka. De visste de redan att barnet var mkt stort, ändå ville de ta risken med att bernets skulle skadas...han hade redan hotande fosterasfyxi, men det sket personal i, här skulle det sparas pengar, för snitt är ju mkt dyrare...jag blir så arg när jag tänker på det. Man har INGET, verkligen INGET att säga till om när man ligger där o har ont.Ändå vägrar de ge mig mitt snitt nu till detta barn...grrr*
    Du vet väl att dom INTE har rätt att neka dej ett snitt? Inget BB i sverige har rätt att neka en livrädd blivande mamma ett snitt, så stå på dej! Annars hör runt på andra BB i närheten. Jag vet att boende i Göteborg/Borås väljer att kontakta Varberg istället, dom lyssnar mer på VARFÖR man vill ha ett snitt.
    För jag har ju svårt att tänka mej att det är nån som igentligen vill utsätta sej själv och sin kropp för ett så pass stort ingrepp som ett snitt innebär. Hade jag fått den hjälp som jag så gärna ville ha när jag var gravid med mitt första barn så hade jag nog velat prova på vaginal förlossning, men i stället för att skicka iväg mej till en typ "aurora-barnmorska" så blev jag uppsatt på ett snitt. Blev väl billigare i längden skulle jag tro...... Så kändes det i alla fall.
  • Vigrid
    malinmys skrev 2008-03-29 20:58:15 följande:
    Hej på er flickor!I onsdags kl 09.08 kom LOVIS till oss genom pl. snitt. Hon vägde 3230g, hade 36cm i hattmått och var 52cm lång. Världens vackraste såklart!!I dag kom vi hem och ytterligare rapporter kommer inom kort!
    Grattis! Vilken sötnos.....
  • Vigrid
    hag7 skrev 2008-03-30 10:55:58 följande:
    Ge mig lite peppning nu inför mitt läkarbesök imorgon , känns som jag har klippkort på sjukhuset justnu inför att jag ska ha mitt planerade snitt !
    Lycka till! Säg vad du tycker och tänker, det är viktigare än en massa fakta. Och STÅ PÅ DEJ! *kram*
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.