Inlägg från: loppis7 |Visa alla inlägg
  • loppis7

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Nån som bor i Uppsala o går på ackis o som har fått snitt beviljat ? Va sa ni för att få det isåfall ? Ska på Aurora samtal snart o har bestämmt mig redan innan men hur gör man för att få sitt snitt ?

• loppis7

Frågar igen ! Nån som vet hur man ska försöka övertyga Bm när jag ska på Aurora samtal , har haft vanliga förlossningar tidigare men sista förslossingen slutade med sövning o akutsnitt o vill inte vara med om det igen.Vill ha ett planerat snitt den här gången.Vad har ni andra sagt m.m !

• loppis7

Semlan10 Tack för ditt svar ! Lycka till nu !
    Ska på samtal nästa vecka o jag kommer inte att ge mig.

• loppis7

INgen som bor i närheten av Uppsala o går på Ackis som har fått snitt ?

• loppis7

Snälla behöver lite hjälp på traven inför vårat Aurora samtal imorgon , va ska jag säga för att övertala henne ? Känner lite panik då jag inte har så många veckor kvar,

• loppis7

Idag var jag på aurora o det gick bra BM ansåg inte att det fanns någon anledning för henne att försöka övertala mig att föda vaginalt ! Ska få en läkar tid så snabbt som det bara går o då får man ju hoppas att den är inne på samma linje.Nån som först har fått "godkänt" hos BM på aurora o sen fått avslag av läkare ?

• loppis7

Jag har ju nu tfäffat BM på Aurorakliniken o hon försökte inte övartala mig utan förstod mig när det gällde snittet men jag ska nu prata med en läkare igen.Tror ni att han också kommer att försöka övertala mig el är allt klart nu ?

• loppis7

Har nu fått en läkar tid o antar att jag återigen ska försöka overtala läkaren , förra läkaren som jag träffade nästan skrattade åt mig när jag sa att jag ville ha snitt.Fick sen träffa en BM på Aurora som förstod mig direkt o har nu fårr ny läkartis på måndag , ska det här aldrig ta slut................
    tror ni att läkaren kommer att gå med på snittet nu när jag även har pratat men BM ?

• loppis7

snart3barnsmamma:Jag var nog lite "dum" o antog att det skulle nästan vara klart med snittet då jag hade pratat med henne , men har ju nu fått nu tid hos en läkare för att prata ang förlossnings sätt ! Det är bara att hoppas att den läkaren går med på snitt.Tycker faktiskt att det är lite konstigt att det ska vara så svårt då det var kris när våran dotter föddes o jag blev akutsnittad , sövd o mannen ej fick vara med.

• loppis7

Såg också Barnmorskorna igår o tyckte att det var ett bra program o jag önskar verkligen att jag skulle våga försöka föda vaginalt igen .Efter att ha både fött vaginalt o genom snitt nu sist vågar jag inte chansa utan vill ju ha ett snitt men en vanlig förlossnig när den gå¨r bra är faktiskt väldigt fin.

• loppis7

Ge mig lite peppning nu inför mitt läkarbesök imorgon , känns som jag har klippkort på sjukhuset justnu inför att jag ska ha mitt planerade snitt !

• loppis7

Hej tjejer ! Har nu fått snittet beviljat så i början av maj kommer lilla pyret ut ! Läkaren försökte inte ens övertala mig utan jag fick berätta o sen fick jag en tid.Känns nästan lite overkligt att man vet datum o allt men samtidigt skönt.
    Lycka till nu alla andra o ge inte upp om ni verkligen vill ha ett snitt !

• loppis7

Lycka till nu alla som inte har fått snitt beviljat än !
    Själv tycker jag att det nästan känns lite konstigt att veta datum när bebisen kommer , hur många dagar innan BF kommer ni att bli snittade ? Själv ska jag snittas 6 dagar innan BF bara att hoppas att den lilla stannar kvar tills dess annars måste man ju få akusnitt ?

• loppis7

Ni som har fått beviljat snitt , vad sa narkosläkaren när ni träffade hon/han vid inskrivningen ?

• loppis7

Lycka till imorgon Stockholmsdjävlar ! Vilket häftigt namn ni har valt till eran kille.

• loppis7

snart3barnsmamma: förstår verkligen inte varför dom håller på att krångla hela tiden med dig , klart att du ska ha ett snitt !Lyka till nu med nästa möte o ifråga sätt direkt varför du äns ska gå det när du SKA ha ett snitt.
    Själv var jag på inskrivning igår så på måndag 5/5 ska vi få ett barn igen ! Känns lite konstigt att man vet precis men samtidigt väldigt skönt.

• loppis7

Här är en till som börjar bli nervös , imorgon smäller det vet inte riktigt än vilken tid jag kommer att snittas .Känner mig lite orolig ang ryggbedövningen men det ska väl gå bra.
    Lycka till nu alla som kämpar för att få snitt !

• loppis7

Hej tjejer !
    nu har vi kommit hem , allt gick jättebra tom ryggbedövningen .Vi fick en son 5/5 kl 9.32 som vägde 3560 gr o 52 cm lång.Tyckte faktiskt att det nästan kändes lite lyxigt hade med mig en "egen" barnmorska från avd. som var med hela tiden o var även med efteråt i familjerummet på uppvaket.Så vi är helnöjda med snittet , vilken skilnad mot urakuta snittet då jag blev sövd o mannen inte fick vara med.
    Lycka till nu alla !

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.