seppo skrev 2008-03-16 22:04:16 följande:
Hur gick du tillväga? vad hade du för orsaker? fick du remiss? ringde du direkt? vad hade du för bra taktik för att få igenom det?när ska du snittas? eller är det redan klart? jag är sååå nyfiken:)
För att få komma till Aurora bm i Varberg så krävs det att din vanliga bm skriver en remiss dit. Efter att min bm skickat remissen så tog det nog bara drygt en vecka innan de ringde därifrån och gav mig en tid 2 veckor senare. Jag fick träffa en som heter Mona, som var väldigt förstående och lyssnade på vad jag hade att säga; även om hon naturligtvis samtidigt talade för "sin sak"... alltså vaginal förlossning.. Men efter mötet så fick jag en tid till en läkare en månad senare som skulle kunna besluta om ev snitt. och honom har jag träffat nu i mars. Han var också väldigt förstående och lyssnade verkligen på vad jag kände och vad jag ville, samtidigt som han försäkrade sig om att jag hade "läst på" så att jag visste vad ett ks innebar. Vilket han också sa att han upplevde som väldigt positivt att jag hade läst allt jag har kommit över, och att jag visste varför jag ville ha ett ks, att jag verkligen hade tänkt igenom allt innan osv.
Jag ska snittas i slutet på maj =) Om det är nåt mer du undrar över så får du gärna inboxa mig :)