Inlägg från: Mamma till Cleo och Abbe |Visa alla inlägg
  • Mamma till Cleo och Abbe

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Skriver en rad så tråden hamnar i favoriter. Går just nu på KBT för förlossningsrädsla men mest för att klura ut varför jag är så rädd. Vill bli snittad och räknar med att få det beviljat... Stå på er alla och hoppas vi kan peppa varandra...

Trollet BF 11/6-08

Jättebra inititiv sthlmsjävlar. Vore kanon att få lite tips om hur folk i samma stad och samma sjukhus gått tillväga. Jag har ju digFlört men alla andra behöver ju tips och peppning också. Jag är också nyfiken på att se hur många som blivit nekade snitt på SÖS och vad som sades då...

Trollet BF 11/6-08

Härligt solstråla...

Jag undrar hur mycket det stämmer det där. När jag började gå på samtal sa hon likadant till mig, att om jag fortfarande känner så här efter samtalen så kommer jag få ks. Blir bara så orolig att det är något de säger till alla... Hoppas inte det för jag har bara två samtal kvar sen ska jag få träffa läkare (hoppas jag) och jag har ju inte ändrat mig än precis... Håller tummarna för att de håller sitt ord till oss båda (för visst går du också på SÖS).

Trollet BF 11/6-08

Solstråla: Aha, okej. Till mig är det bara den BM som jag går hos som sagt det. Jag ska gå på två samtal till och har varit på två. Hon gav som förslag att ses 3 gånger fram till vecka 28-29 för att sedan få träffa läkare runt vecka 30 OM jag inte ändrat mig... Grattis till ditt samtal, då har du ju snittet kan man säga. Och jag bara SKA ha mitt också så vi kommer ju snittas nästan samtidigt:)

Trollet BF 11/6-08

sthlmsjävlar: Toppen, bra fixat:)

hjärta: Jag ska också på samtal på SÖS imorgon, fast med en barnmorska. Jag ska inte få träffa läkare än, vad jag förstår på min BM så får man träffa läkare först i vecka 30 ungefär och sedan bestäms datum strax efter det OM man får det beviljat (vilket jag hoppas på). Så sa hon till mig men det verkar vara lite olika om du fått tid redan nu (jag har BFden 11 juni...) Lycka till imorgon, skriv gärna hur det går:)

Trollet BF 11/6-08

Fattar inte varför läkare envisas med att hellre sätta igång en förlossning.. Känns som om jag bara hört negativt om igångsättning iof men ändå... Va fan jag vill ju INTE föda vaginalt, det är ju själva grejen. Och en igångsättning är ju bara ett sätt att föda vaginalt fast lite tidigare. Nej, säger dem det till mig vet jag inte vad jag gör *morr*

Jag håller för fullt på att ladda inför tisdagen, blir lite rädd när jag hör hur ni andra på SÖS fått ligga på för att få träffa läkare. Ska ju prata med min indigo-bm på tisdag och jag förutsätter ju att hon redsan kollat upp när jag kan få träffa läkare. Är inte lika säker längre så nu är jag nästan arg i förväg... Jag är i vecka 28 nu och vil ju träffa läkare så snart som möjligt. Vet att BM sa att innan vecka 30 träffar man sällan läkare men jag har ju knappa två veckor kvar till vecka 30 när jag ska dit på tisdag så nu vill jag att det händer något. Tur att den här tråden finns, känner riktigt hur jag laddar upp med bra argument när jag läser om er andra:)

Trollet BF 11/6-08

indianflicka: Vad hette hon? Går ju hos en BM på indigo men ska träffa läkare hoppas jag... Sköt att det gick så lätt för dig, jag räknar inte heller med så himla hårt motstånd eftersom jag verkligen visat mig villig at försöka komma över rädslan (går på KBT hos SÖS). Får jag även fråga vad du sa och vad hon frågade? Som gjorde att hon märkte hur seriöst du övervägt saken? Tips behövs ju alltid;)

Trollet BF 11/6-08

indianflicka: Tack för svaret:) Då kanske jag kan få lite mindre motstånd eftersom jag också vänder ut och in på mig under min kbt för att komma över rädslan men utan resultat... Vill fortfarande ha snitt och har inte kommit någon vart alls... Hoppas jag får träffa samma läkare som dig, hon verkar ju riktigt förstående:)

Trollet BF 11/6-08

Jag håller med angående aurora-samtalen. Min barnmorska som jag går hos på SÖS ska till och med vara med på mitt möte med läkaren för att berätta om den "resa" jag gjort (jag kämpar ska ni veta med den här j*vla rädslanFlört) för att jag ska få som jag tycker känns bäst vid min förlossning. Det känns tryggt eftersom hon vet exakt vad jag är rädd för och kan uttala sig i mer "sjukhustermer". Jag vill ju så gärna bli av med min rädlsa även om jag ändå kommer att vilja föda med KS, på den punkten har jag inte ändrat mig och min BM har heller aldrig försökt övertala mig...

Så ni som får tid hos aurora STÅ UT med några samtal och visa er "välvilliga", det tror jag många vinner på i längden...

Trollet BF 11/6-08
    snart3barnsmamma skrev 2008-03-19 12:45:18 följande:
    ska försöka med det...men vad tror du händer sen om jag inte kommer att ge med mig, vilket jag inte kommer att göra...ska de tvinga mig att föda vaginalt ändå?
    Det kommer inte tvinga dig om du orkar stå på dig... Låter hårt men så är det:( Du kommer få igenom ditt KS försök bara att bara stark, vi tror på dig och peppar!!! Min BM sa att de aldrig tvingar någon men försöker komma åt problemet först (rädslan till exempel). Mitt knep är att inte tänka för mycket utan bara prata från hjärtat. Ibland kommer tårarna och det är inget fel med det, det är ju känslor... Lycka till och skriv sen hur det gick:)
    Trollet BF 11/6-08
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.