• seppo

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

nån gbgare som fått snitt beviljat?? eller kanske som fått i varberg?? har hört att det ska vara lättare...

• seppo

Hur gick du tillväga? vad hade du för orsaker? fick du remiss? ringde du direkt? vad hade du för bra taktik för att få igenom det?
    när ska du snittas? eller är det redan klart? jag är sååå nyfiken:)

Minoria skrev 2008-03-16 19:44:07 följande:
    Jag har fått beviljat snitt i Varberg =)
  • seppo

glömde viktigaste: vem talade du med? någon särskild som är bra och hjälpsam?

• seppo

lycka till alla som ska på "snack" denna vecka. Jag ska dit på onsdag och prata med läkare som sedan ska skicka remiss till beslutande läkare. Känns lite pirrigt som om jag själv kan subba min chans att få snitt genom att säga fel saker..
    HOppas det går bra dock. Lycka till alla!

• seppo

ska iväg o prata med läkare nr 1 idag och känner mig sååå nervös. man är ju så utlämnad. tänk om hon säger nej...? vad gör man då? har iallafall läst endel och känner mig hur övertygad som helst så det bara måste gå bra. Det finns inte ens i min värld att behöva föda vaginalt. har ju gjort det förut så jag vet ju vad det handlar om och vad gäller riskerna med ks så är ju de kontrollerade, det finns ju ca 10 pers i opsalen och vid vaginal förlossning så kan det vara me 1-2 under utdrivningen och annars kan man få vara ensam lääänge om man kommer i semestertider...
    Förresten är blodpropp och ruptur extremt ovanligt enl div artiklar på ätet och även i läkartidningen...
    hoppas det går bra!

• seppo

ett litet förtydligande: har gjort plan erat ks tidigare och inte fött vaginalt som det ser ut som...i texten =)

• seppo

jag pratade med läkaren på mvc härom dagen för att hon skulle skicka en remiss till Östra i gbg ang snittönskan och när hon frågade varför så sa jag att jag hade haft ett snitt innan och att jag även opererats för utomkvedshavandeskap där det bara var "minuter kvar till dödig utgång" och att jag "hävdade medbestämmanderätten" då sa hon bara Nä-nä, stopp o belägg, så är det inte man kan inte bara önska...jag sa att jag visst hade lagen på min sida men hon protsterade klart o tydligt. Konstigt va?
    Hon var inte otrevlig och skulle visst skicka en remiss och trodde jag skulle få komma på samtal men att jag skulle få välja var blankt nej...
    Jag orkar inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu blir jag jättenervös för samtalet på Östra som är med beslutande läkare. Vad ska man säga????

• seppo

grattis till er som nyss fått snitt.., själv väntar jag på kallelse till möte med beslutande läkare... är jättenervös och vet inte riktigt vad jag ska säga

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.