Inlägg från: indianflicka |Visa alla inlägg
  • indianflicka

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

habibty81, när kommer du att få ett datum för snittet? När tror du att det blir?

• indianflicka

anledningen till att jag frågar är att jag har BF 30 Mars, och undrar när jag skulle bli snittad OM det blir planerat snitt. Beslutet tas nu på måndag om det blir snitt.

Jag undrar om det blir innan eller efter påsk. Blir det innan påsk är det ju GRYMT snart!

• indianflicka

Nu så!!

Min första förlossningen höll på i över två dygn och slutade med akutsnitt, jag var helt slut efter att ha kämpat så länge.

Denna gången så försökte jag övertala mig själv om att det bästa vore att testa vaginalt igen och ett tag kändes det OK i och med att jag fick en bra handlingsplan med snittberedskap.

Men det senaste 3 veckorna har det vuxit fram att jag vill ha ett planerat snitt för ingen kan lova mig något om hur det kommer gå om jag testar igen.

SÅNU HAR JAG FÅTT mitt PLANERADE SNITT beviljat och jag är så lättad. Nu känns det rätt. Det kommer att ske på SÖS och jag har BF 30 Mars. SÅ det blir snart det.

Wish me luck!

• indianflicka

Sthlmsjävlar! Jag ska snittas på SÖS, det står Huddinge på mig!

Jättebra lista!

• indianflicka

Sthlmsjävlar, tyvärr så kommer inte Lena att operera mig för att hon jobbar bara på onsdagar! Och nästa onsdag är en planeringsdag på SÖS. Det känns verkligen toppen! Detta var nog det jag ville innerst inne hela tiden men jag verkligen försökte göra det "rätta" och det alla andra tyckte var "det bästa". Nu är det vad jag egentligen ville och det förstod läkaren väldigt snabbt idag.

• indianflicka

Sthlmsjävlar, kommer du att få Lena?

• indianflicka

Sthlmsjävlar:

10 dagar innan. Hur menar du nära inpå? är det inte 7-10 dagar innan din BF?

• indianflicka

Hej,
    jag fick remiss till SÖS och fick träffa en person på Indigo mottagningen som råkade vara en läkare, hon var helt underbar tycker jag, och beviljade snitt när hon märkte att jag funderat på detta så seriöst som jag gjort.

Inga konstigheter alls där. Hon opererar dessutom under kejsarsnitten på onsdagar.

Jag fick aldrig träffa någon annan än henne, det verkar vara en slump vem man får träffa på Indigo, läkare eller BM?

Lycka till iallafall.

• indianflicka

Hej, jag träffade Lena Holzmann, en förlossningsläkare på SÖS som jobbar med Indigosamtal.

Det jag menar med att hon förstod att jag var seriös var just det faktum att jag gått på profylaxkurs, jag har gått på omföderske/förälderkurs, jag har gått till Danderyd och pratat med ansvariga för Dublin-metoden och pratat med min BM och min andra läkare angående detta med snitt och vaginalt och verkligen försökt under hela graviditeten att peppa mig själv för en vaginalfödsel. Efter att jag och Lena gjort en mycket bra handlingsplan för vaginal förlossning med snitt beredskap så började jag ändå känna stor ångest och ringde henne efter 10 dagars grov ångest och sa att det kändes inte bra alls längre, jag kunde inte tänka på annat än att jag inte vilja föda vaginalt ifall risken skulle bli att det slutade i akut snitt. Ytterligare en vecka senare var jag helt övertygad om att snitt var det bästa för mig och då beviljade hon den direkt. Anledningen: att jag verkligen tänkt igenom detta beslut och vändit och vridit på varenda sten.

Nu känns det SÅ rätt!

Lycka till med ditt samtal.

• indianflicka

Nu är det gjort!
    Vår flicka föddes på Skärtorsdag! Planerat snitt var UNDERBART jmfört med Akut snitt, med avseende på återhämtningstiden framför allt
    Jag var supernervös när jag kom in i själva operationssalen (inte så konstigt kanske) men när det var klart så var det såååå värt det.

KRAM

• indianflicka

Jag säfer bara såhär:: Man fick en 10 gradig skala att mäta sin smärta på och jag har MAX haft en 2:a i smärta av kejsarsnittet och det var dag 2! Dag 1, dvs samma dag så kändes det KNAPPT, mn var ju ororlig och bara låg ner men det var lugnt!

Redan på kvällen samma dag var jag uppe och gick i korridorerna och man är ordentligt smärtlindrad hela tiden!

Jag säger det igen, amningen däremot med såriga bröstvårtor är det värsta hittills med smärtor på upp till 10! :(

Låg kvar på SÖS från Torsdag till söndag på egen begäran. 2-.3 dygn är vanligast.

• indianflicka

Tack! Det känns så roligt :)

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.