snart3barnsmamma skrev 2008-04-24 19:17:18 följande:
Det är så svårt o föklara, men när jag väl sitter där, rinner liksom ALLA mina krafter bort, får inte fram ngt vettigt, jag bara lyssnar...det är väl klart att man blir lättövertalad då, fast än så länge har jag ju inte sagt ja till igångsättning...det luriga är att aurora bm är så duktig på att få med mig i sitt snack...man liksom bara utgår ifrån att det blir igångsättning o då är det de enda vi pratar om,...vi snackar inte alls snitt, eftersom det är inte det som ligger i grunden för våra samtal, fattar ni?
Jag vet så väl hur du känner, jag betedde mig som du fram till den siste läkaren jag träffade då jag "bara" sa; jag fixar det inte. Det fanns inte utrymme till mer diskussion från min sida. Min make var med mig också och underströk de medicinska skälen för att jag inte skulle klara en vanlig förlossning.
Du verkar vara den lyssnande, medgörliga och förstående personen. Egenskaper som är väldigt fina och bra, så länge det inte handlar om att du ska ställa krav.
Du måste lägga fram och vara tydlig på den punkten att du vill ha snitt och har era samtal inte kommit till den punkten så backa bandet och säg att du känner dig oförstådd och att du oftast inte kommer på det förrän du är i hemmets lugna vrå. Erkänn också det du skriver här, att du bara lyssnar och känner dig övertalad.
Du har skrivit så mycket om dina känslor och tankar i den här tråden, anteckna allt det och ha med dig.
Jag hade en "fusklapp" i fickan när jag gick till den siste läkaren (han som beviljade), på den lappen hade jag skrivit ner vad jag verkligen ville ha sagt. Jag behövde inte använda den, men den var trygg att ha med sig.