Inlägg från: jagarhosdigigen |Visa alla inlägg
  • jagarhosdigigen

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Tycker det är upp till var o en hur man vill föda ska jag börja skriva så jag slipper hack :)

Undrar bara VARFÖR man vill föda med snitt om man inte måste?

Ifrågasätter alltså INTE, utan undrar bara för jag är nyfiken :)

• jagarhosdigigen

Okej, vad menar du med hälsoskäl?

becky79 skrev 2008-03-13 10:39:16 följande:
    jaghosdigigen: vet inte, jag vill få mitt snitt pga hälsoskäl. Och det tycker jag är en bra anledning varför jag vill ha ett snitt.
  • jagarhosdigigen

Då tycker jag det är ett bra val av dig.
    Man vill inte gärna göra som nån annan vill.

Smuliz skrev 2008-03-13 10:39:12 följande:
    För min del handlar det om starkt obehagkänsla och ångest. Finns inte i min värld att föda vaginalt. Känner mej så himla obekväm med att ständigt behöva förklara och läkare försöker prata omkull en till nåt man verkligen inte vill.Det är min kropp å mitt beslut tycker jag.
  • jagarhosdigigen

Fan, förståligt!
    Skittrött på att min barnmorska inte kan lyssna nån gång utan säger bara "det löser sig, det blir så bra så.."

Jag vill bli igångsatt nu men det lär man ju kunna se sig om efter nån annanstans..

Smuliz skrev 2008-03-13 10:43:14 följande:
    Svar på #203TackTänk om bara alla BM å läkare kunde tänka som du. Istället för att göra allt för att prata omkull en. Jag skulle önska att man fick ha en advokat som talade för mej. För jag känner att jag inte orkar. Det tar all min kraft, att behöva stå upp för min egen rättighet ju.
  • jagarhosdigigen

Jag tycker alla borde få ha fritt val.
    Sjukt egentligen att man inte får välja själv..

O ja, det kan va en sån "bekväm" sak som att man kanske inte vill spricka framifrån o bak (i värsta fall).

Då borde det "gillas", det är ändå den som spricker som får leva me det, inte läkarna..

Nu ska jag föda vaginalt för jag är så i helvettes rädd för blod, så det är pest eller kolera för min del, men tror jag slipper mer blod under en vaginal, inbillar mej det iaf :D

• jagarhosdigigen

Precis.
    Håller med.

Dom kan ju informera hur mycket dom vill, men tycker som du att man har rätt o välja själv.

Smuliz skrev 2008-03-13 10:49:30 följande:
    Svar på #205
    Helt sjuk att de ska ha en sån makt över en. De ska finnas där med all information, men det ska ändå vara ens eget beslut, vilket det än handlar om. Lycka tilL!
  • jagarhosdigigen

jävla barnmorska, hon kunde tidigast fixa en tid för att jag ska få en salva på MÅNDAG, o jag kliar för närvarande sönder hela min kropp så det blöder.. underbart..

• jagarhosdigigen

Vet nån här inne om man kan kräva igångsättning trots att man inte har havandeskapsförgiftning osv???

Jag VILL verkligen bli igångsatt nu, är i vecka 39.
    Skittrött på det här o har bara ont överallt o bryter snart ihop..

Min barnmorska lyssnar inte ett piss på mej så vem fan ska jag vända mej till?! :|

Desperat.

• jagarhosdigigen

Det är inte så mkt att jag är rädd..
    Kliar sönder hela kroppen och spytt hela graviditeten, har helt enkelt inte ork att föda om jag inte ska få sova nu pga klådan :/

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.