ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.
Hej! Här är en till! Fattar inte riktigt hur man ska lägga till sig till listan...
Varför talas det inte mer om de vaginala riskerna?
Varför talas det inte mer om bebisar med syrebrist och mammor med total demolerade underliv.
Blir så förbannad då jag tänker tillbaka på min förra förlossning och föräldra utbildning då bm sade: det värsta som kan hända är att man får sy några stygn...NÅGRA stygn!
Min förlossning slutade med en totalt söndersliten sfinkter, dessutom flikig skada som var super svår att suturera, bruten svanskota och en medtagen dotter.
Dessutom envisades stygnen med att gå upp hela tiden, jag fick äta laktulos laxerings medel i ett halvår innan allt var som innan. Kunde inte hålla urin och avföring...kul när man var 26 år fyllda.
Om jag hade vetat detta innan hade jag ALDRIG fött normalt, min dotter kunde ju ha dött för sjutton. Ändå så envisas folk med att fråga varför jag inte ska försöka igen...jag är väl inte galen. Det kändes som dubbelt upp för mig, först en vaginal förlossning i ett förlossnings rum och sedan en trip ner till operation i en timma.
Hursomhelt: Ska snittas på UAS, Uppsala, den 3:e april.
Orsaken står ovan: tidigare förlossnings skada.