semlan10 skrev 2008-03-10 12:45:07 följande:
Jag har fått beviljat snitt, ska snittas den 20/3 i v.36+0. Anledningen till det är av medicinska skäl men hade fått snitt beviljat redan innan, då jag kände att det var rätt för mig, skillnaden är att det då skulle ha skett två veckor senare. Börjar bli jättenervös för spinalen och katetern och smärtan efteråt trots att jag har hög smärttröskel, har läst så många historier här på fl nu att de har haft så ont efteråt, svårt och röra sig etc. Skönt och hitta tråd där fler har samma mål som jag hade från början och där man kan se det som något positivit istället för och tala om alla nackdelar, för vaginalt är inte heller alltid riskfritt. Ni som snittats tidigare, var det svårt för er och ta er till toaletten efteråt och själv kunna sköta er hygien, typ byte av binda och så?
Jag födde med ett katasrof snitt, klokan 20:00 så jag var helt död erfter rått och hela dagen efter, jag kunnde inte gå till toaleten och barnmorskan var tvugna att hjälpa mig att duscha och när jag duchade satt jag på en pall. Jag fick väldigt mycket smårtstillande de första dagarna, men sen vart det ju bättre.. Jag haltade fram och tillbacka till fika rummet. Vissa rörelse kunnde jag inte riktigt göra heller..