Inlägg från: smoothiz |Visa alla inlägg
  • smoothiz

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

kul att det finns en tråd för oss! jag gjorde snitt pga förlossningsångest. men nästa barn vill jag också förlösa med snitt även om jag tills dess säkert lyckats komma över denna rädslan ( hade hänt en hel del i mitt liv under graviditeten som gjorde att jag va rädd att tappa kontollen och att barnet sku ta skada under förlossningen, smärtan va bara en liten del egentligen).. väljer 2 dagar i sängen med smärtstillande som tar kål på allt ont från snittet framför flera timmar av extrem smärta och utklämming av en 3 kg klump any day!

Have you ever seen the world through someone else`s eyes?..
  • smoothiz
    wozzgirl skrev 2008-03-10 12:18:18 följande:
    Härlig tråd. Jag ska snittas med mitt andra barn i maj. "Vet" ju vad som händer o så men tänkte ändå läsa en kejsarsnittsbok men började må dåligt av den eftersom den hela tiden berättade att vaginalt ändå var bättre...
    jag förstår inte hur vaginalt kan va bättre för barnet..okej det kanske behöver lite mer hjälp med att suga ur fostervattnet vid snitt men det ligger ju knappt någon risk för andra komplikationer som man ser vid vaginal förlossning. (ex. syrebrist, hjärtljud som sjunker drastiskt pga att barnet blir trött, barn som e mycket medtaget osv osv)... alltså akutsnitt frekvensen e ju mycket högre än planerade snitt frekvensen och detta e ju för att man stöter på typiska komplikationer som dom jag nämnde innan...
  • smoothiz
    wozzgirl skrev 2008-03-10 12:30:08 följande:
    Jo jag vet o känner till allt det här... men eftersom det är snart 4 år sedan jag snittades så tänkte jag att det kunde vara bra att refresha minnet lite och jag började bara må dåligt av den här boken, som just handlade om SNITT.Kul att de bara skrämmer en sen..
    usch det e ju inge bra att de gör så och skrämmer dig! men detta kommer att gå väldigt bra, du ska inte behöva va rädd! snitt e idag en rutinoperation så kirurgerna e ju väldigt duktiga..  
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.