Livia skrev 2008-03-13 16:42:17 följande:
Sthlmsjävlar och andra som har planerat snitt på SöS: kan man ringa och "ligga på" så att man blir kallad snart på samtal med läkaren ( remissen skickades i feb.) ? Vart ringer man då, någon som vet? Eller är det bara barnmorskan som för den kontakten sjukhuset?
Livia, jag tycker absolut att du ska ringa dit. jag vet att dom ligger efter lite eftersom jag själv ringde för att kolla varför jag inte fått någon kallelse. Ring och kolla
Min kom idag så jag ska dit för samtal den 26/3.
Spartacus skrev 2008-03-13 16:59:57 följande:
jag försöker ställa min fråga igen och ser om jag får svar OM jag skulle börja tjata om kejsarsnitt nu (jag är i vecka 33)så har jag itne så stor chans att få det va?den enda anledningen jag har är att jag har extremt kontrollbehov och det är det enda som gnager mig med förlossning vaginalt, att andra ska säga åt mig att göra si och så och vilka metoder som passar osv. ?? tacksam för svar!
Jag har ärligt ingen aning. Kanske att dom undrar varför du väntade "till sista minuten" men hör vad din BM tror
Snart3... Hej
Jag tycker att du ska byta, dom är ju inte riktigt kloka!!!
kakan111 skrev 2008-03-13 13:22:34 följande:
Varför vill läkare att man ska födda vanligt?? Jag träffade en läkar idag efter som jag har bestämmt mig för kejsarsnitt och då försöker hon övertala mig att jag födda normalt.. Även att jag mår dåligt över min förra förlossning som sluttade med katastroffsnitt.
Läkaren som jag träffade sa en sak som man nog inte kan argumentera emot och det är att när barnet "kläms ut" så åker bröstkorgen ihop och får ut allt fostervatten samt att den stressen som barnet upplever får igång alla organ naturligt istället för med hjälp som vid KS.
Men hon sa även att idagsläget så är det riskfritt även med KS.