Inlägg från: habibty81 |Visa alla inlägg
  • habibty81

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Jag ska snittas antingen innan eller efter påsk. Är grymt nervös... Jag ska vara vaken om inga komplikationer uppstår. Jag är mest rädd för spinalen. jag är rädd att de kommer att skära bebisen eller glömma en sax eller nå´t sånt i magen... Helt sjuka tankar, jag vet...

Katatern får jag isatt efter spinalen. Pust!

Har ni skrivit förlossningsbrev?

• habibty81

Det är så jag också tänker... Att man kanske inte har så mycket att säga till om vid snitt.
    Jag har inte skrivit någon. Fick prata med en narkosläkare och då frågade jag om det gick att sätta katetern efter bedövningen och hon sa att det absolut gick bra. Man måste säga till om det för vanligtvis sätts den innan.

Frågade även om lugnande innan snittet men det skulle jag inte få. Det övergår till bebisen och den ska ju inte vara "lugn" när den kommer ut. Jag kunde få alvedon innan....

• habibty81
    indianflicka skrev 2008-03-08 16:19:25 följande:
    habibty81, när kommer du att få ett datum för snittet? När tror du att det blir?
    Jag får ett datum på tisdag. Lite sent kan jag tycka då jag de vetat om att det blir snitt från första början. På tisdag är jag i v 37+1. Jag vill ju veta.
    För mig spelar det ingen roll om det blir innan efter efter påsk. Bara det blir av! Jag har bf 31/3.
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.