• HoppetKärleken

Eftersamlagstest? hur många har gjort det?

Hej alla!
    Tänkte se hur många vi är här inne på forumet som gjort eftersamlagstest???

Själv har jag inte gjort det men tror att jag borde.

Gjort tre pergo behandlingar-ingen tog
    Sex hormonstimuleringar-ingen tog
    Fyra IVF:er och två FET-två blev pluss men slutade i mf/ma

Dessutom har vi själv försökt under tre års tid inte en enda månad har det tagit sig...

Kanske är det mitt sekret som dödar spermierna? Va har ni andra oförklarligt barnlösa för tankar och ideer i mitt huvud cirkulerar dagligen olika orsaker till varför det blivt såhär.

Kram hoppas på många svar!

• Svar på tråden Eftersamlagstest? hur många har gjort det?
  • La Lola

Vi har gjort det.

//Gordon Ramsay är min idol
  • La Lola
    Snice skrev 2008-03-08 09:49:03 följande:
    Vad för test är det då?
    Precis vad det låter som.
    Ett test efter att man har haft samlag.

De kollar om spermierna finns där de förväntas vara efter ett samlag.
  • HoppetKärleken

Var det krångligt? hur går man till väga? Kan vilket gyn som helst tror du? Vad kostade det? tusen frågor La Lola men jag vill så gärna veta. Hur gick ert test? Kram

• La Lola
    HoppetKärleken skrev 2008-03-08 09:53:36 följande:
    Var det krångligt? hur går man till väga? Kan vilket gyn som helst tror du? Vad kostade det? tusen frågor La Lola men jag vill så gärna veta. Hur gick ert test? Kram
    Krångligt?
    Vi gökade och åkte sen in till våran läkare.
    Jag minns inte riktigt hur testet utfördes helt ärligt....VUL kanske? Jag minns oxå att vi fick kika på spermierna i microskåp... Skrämmande så kort minne man har.....

Det kostade som ett vanligt besök hos denna läkare..250 kr tror jag...
    Jag har ingen aning om om man kan göra detta överallt...
    Detta ingick i våran utredning.

Testet visade att allt var som det skulle.
    Precis som de andra testen vi gjort.....
  • ljusets krigare

NÅgot helt annat men jag vill ändå dela med mig:
    Ett tips är att be läkaren ta ett TNF-alfa prov(blodprov). Det visade sig för mig att jag ligger för högt, 6.3 & man ska ligga under 4. Det är ett immunologiskt problem vilket gör att kroppen försöker göra sig av med det lilla ägget och blodet vill koagulera i stället för att låta den lilla gropen/såret få vara i fred. Antingen så fäster det inte alls eller så fäster det och det blir ett tidigt missfall.
    Jag har fått trombyl (blodförtunnande) 2*75mg att äta from med nu (är inte gravid ännu, har haft 3 mf) fram till gravvecka 12. Kan vara värt att kolla upp. Lycka till!!

• ljusets krigare

HoppetKärleken: Vet att du redan vet om det eftersom vi hänger i andra tråden men jag ville bara tipsa andra om det! Kramar

• Snice

Jaha, ni menar PCT (Post coital test)? Det har jag gjort och då tog läkaren ett prov från livmoderhalsen dagen efter samlag för att se hur spermierna klarat sig dit upp och hur de levde i den miljön... hon tittade sedan i mikroskop.
    När det stod "eftersamlagstest" så lät det som ett test man gör hemma efter samlag, däför frågade jag för det har jag aldrig hört talas om!

Svar på tråden Eftersamlagstest? hur många har gjort det?