• Sanda

Viktväktarna del 6

Hallo kompisar! Nu är det dags för våran 6de tråd!! Vi kämpar vidare!

Recepttråd 4
    Viktnedgångslista
    Kolla in min viktblogg!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-09 22:40
    Ny viktnedgångslista
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m31620514.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-04 21:16
    våran utmaningstråd

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m31234909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 20:19
    Ny recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m32436668.html
  • Svar på tråden Viktväktarna del 6
  • tjötas
    Dögun skrev 2008-05-07 11:29:40 följande:
    Tips önskas!Om man inte har tagit med sig lunch till jobbet och måste gå till en mataffär o handla något som inte behöver tillagas i ngn större omfattning (har micro + en kokplatta men utan fläkt)Jag tycker pastasallader brukar ha så mycket olja på pastan + förutom pastan mest innehålla grönsallad som både är äckligt utan dressing och som jag inte håller mig mätt på.Tacksam för tips!
    Sallad? Brukar finnas färdiga. VV-rätter finns i frysdisken, points står på. Soppa på burk eller tetra (tex Keldas tomatsoppa eller skaldjurssoppa) komplettera med en smörgås, man kan ju köpa en separat minibaguette eller fralla vid brödet.
  • Vaniljlatte
    10 343 steg! på EN promenad! Wohoo! *pustar ut* ska firas med lunch i det gröna.. har ni spicy hot hos er? Stekt ris och kyckling? Är det bara jag som lurar mig på att det är ganska billigt att äta det? Fot i munnnen
  • Sanda

vet inte om jag hinner skriva mer idag, men ska tala om att jag snart åker iväg coh springer vårruset, heja på mig!! hihi. Inte för att jag ska vinna utan för att jag ska orka runt

Kolla in min viktblogg!
  • Vaniljlatte
    Sanda skrev 2008-05-07 12:53:51 följande:
    vet inte om jag hinner skriva mer idag, men ska tala om att jag snart åker iväg coh springer vårruset, heja på mig!! hihi. Inte för att jag ska vinna utan för att jag ska orka runt
    hejja hejja!
  • Kaxmaja
    Nötkaka skrev 2008-05-07 11:17:59 följande:
    Angelzezzan:Är usa världens bästa vv-land? Eller var det ett skämt? Är ärligt talat ganska nyfken på svaret så jag driver inte med dig
    Jag tycker de e världens bästa vv land. ALLT finns ju lowfat. De finns hur mycke olika vvrätter vv produkter som helst. Jag kunde leva på vvprodukter en hel dag när jag var där. Till och med på restaurangen Applebees finns de viktväktar meny (typ tre förätter och tre huvudrätter att välja mellan). Sen e frukt och grönsaker såååååå billigt och såååå frächt. Så jag tycker allvaarligt att de e världens bästa vvland. Sambon går dock alltid upp när vi e där Men han  äter riktiga muffins medans jag äter vv muffins tex.
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kaxmaja
    Vaniljlatte skrev 2008-05-07 12:42:54 följande:
    10 343 steg! på EN promenad! Wohoo! *pustar ut* ska firas med lunch i det gröna.. har ni spicy hot hos er? Stekt ris och kyckling? Är det bara jag som lurar mig på att det är ganska billigt att äta det?
    BRA här blev de "bara" en 6000stegs promenad grannen skulle få besøk.
  • Kaxmaja
    Sanda skrev 2008-05-07 12:53:51 följande:
    *dammar av min pompom* HEJJA HEJJA
  • LiseZ

Hallå på er tjejer...

Har inte varit så duktiga som ni idag... ingen promenix för mig...
    Har istället dragit fram alla sommarkläder som har legat nerpackat hela vintern.. *s*
    Nu gäller det & få en tvätttid oxå...

Har precis mumsat imig en bar & en kopp te... *gott*
    5,5 p än så länge på dan pga sen frulle & ingen lunch... ikväll blir det fisk med citronsås..
    Vad ska ni andra äta... tycker det e svårt & komma på middagar..

Ses senare,... nu ska jag fortsätta..

Sanda: Heja heja... hoppas det kommer & gå bra.. & gud så duktig du är.. skulle aldrig orka springa det där...

Är det någon förresten som har VV stegmätare... som visar hur många points man gått av sig??? Eller har ni vanliga stegmätare som ni sen räknar om??

Tingeling så¨länge...

• Dögun

Det blev thaimat med ris 2dl. totalt 7 points.

Frysta vv-maten skulle jag behöva äta 2 portioner av för att bli mätt. Klarar ni er på den som måltid? Kan ju komplettera med sallad iof.

Godissugen som en liten råtta - hittade ett tuggummi i väskan - tjoho - det var det godaste tuggummi på länge. Suget försvann faktiskt!

Middagen är alltid svår - håller med dig LiseZ. Fisk med citronsås var ju en bra idé! Kanske knycker den av digGlad

Svar på tråden Viktväktarna del 6