Inlägg från: grodanboll85 |Visa alla inlägg
  • grodanboll85

Katastrof=(

ts vet vad du går igenom nu min sambo ville inte ha barn så tidigt men jag blev med barn trots p-piller å hade gjort en abort 4 månader tidigare blev gravid trots p-piller den gången oxå å de va min sambo som va pappan då oxå men då gjorde jag en abort men andra gången kunde jag helt enkelt inte göra en abort. jag gav honom två valmöjligheter nu kanske andra tycker att jag va självisk å bara tänkte på mej själv å inte alls lika mkt på vad han ville å inte ville. men tänkte på mej själv i första taget att gå igenom 2 aborter på mindre än 6 månader kunde jag inte ens tänka mej så mitt val var enkelt. de valmöjligheter han hade var att han skulle stanna kvar å ta sitt ansvar lr så fick han gå å avsäga sej hela ansvaret om vårt barn som låg i min mage. Han valde å stanna kvar men han förstod inte ens att han hade blivit pappa efter förlossningen de tog 2 månader innan han förstod att han blivit pappa. Å han ångrar inte för en sekund att han stannade kvar hos mej å han tackar mej än idag att jag valde å behålla vår dotter för varken han lr jag skulle kunna leva utan henne hon är vårt allt å hon blir snart 1 år=) så tänk igenom allt noga noga TS å lycka till med allt vad du än bestämmer dej för å göra så lyssna alltid till ditt eget hjärta=)

• grodanboll85
    820723 skrev 2008-03-14 10:39:56 följande:
    Jag håller verkligen med dig!! Man måste väl ändå ha i åtanken att det är ett barn man sätter till livet!! Tycker att dte är ganksa egoistiskt att man sätter sina egna behova framför det ofödda barnets! Inte alls meningen att låta som en moralkärring då jag själv inte har något fast jobb å väntar mitt andra barn men jag skulle aldrig skaffa barn i vetskapen att jag blir ensamstående! Barn behöver två föräldrar så att både pengar å kärlek räcker till!!
    blir lite små irriterad faktiskt över detta att barnen behöver FAKTISKT båda föräldrarna finns gott om exempel på barn som bara har sin mamma då pappan avsakt sej allt som rör barnet. Dessa barn har ett kärleksfullt å ett bra liv. Men de är säkert mer arbete från mamman för å få allt å gå ihop men allt går om man bara vill å vill kämpa för de.
    Ville inget illa med detta inlägg ville bara lägga fram att de faktiskt finns de barn som har ett bra å kärleksfullt liv trots att de enbart har en förälder. vet oxå en föredetta kompis hon lever enbart med sin pappa för hennes mamma ville inte ha något med varken henne lr hennes pappa å göra. Men de tas inte upp lika ofta att en pappa är ensamstående mest om mammor som blir ensamstående o.sv
  • grodanboll85

jag blev gravid trots p-piller å upptäckte min grav. rätt sent så de va försent för en abort så jag gav min kille lr ja nu min sambo att han får antingen stanna kvar å ta sitt ansvar lr så får han gå för jag kunde ta hand om barnet själv. Han stannade kvar å tog sitt ansvar. Vi flyttade ihop när dottern va 3 dagar gammal å han älskar sin dotter mest av allt han skulle göra vad som helst för henne. Han tackar mej än idag att jag gick emot han å behöll henne. Men de tog nästan 2 månader för honom att förstå att han blivit pappa man får ta dagarna som de kommer. Å gör inga förhastade beslut som du sedan ångrar å få leva med i resten ditt liv. Du vill behålla barnet då tycker jag du ska göra de du kommer säkert klara de gallant ensam om killen din sticker men han kommer ju alltid vara ditt barns pappa vare sej han vill de lr ej. hoppas du kommer fram till något bra beslut snart massa kramar

• grodanboll85
    Anonym skrev 2008-04-26 11:16:54 följande:
    Det har inte hänt så mycket sen sist. Vi pratar inget om det jag har i magen, förutom när jag frågar om inte vi skulle åka utomlands. Då säger han bara "det beror på dig!". Och med det menar han att gör jag abort kan vi åka, annars säger han han är rädd att resan ska bli "förstörd" med att han ska gå och tänka på det hela tiden och vara lessen över det....Hur kan man tänka så själviskt? Eller är det jag som tänker själviskt?Inatt drömde jag att först kom han med 2 förlovningsringar och jag blev helt otroligt lycklig! Men senare drömde jag att han började gråta och sa att han inte älskat mig på ett tag, ville bara bli av med mig men han inte vågat säga det. Men nu var det äntligen sagt och ÅH vad skönt det kändes!Seriöst, ibland funderar jag på att tala om för honom att det kanske vore bäst för oss att gå isär. Men jag vill inte, och jag vet att han inte vill lämna mig.Men han vill inte han barnet, och jag vill inte göra abort. Det finns fan ingen lösning på en sån katastrofal sits....Fan!Jag har iaf börjat må bättre, mår inte sådär himla illa längre. Visst kommer det och går men mår överlag bättre nu. Ska också ringa BM på måndag och få komma dit så fort som möjligt.Och så tror jag jag kände första sparken imorse! det måste varit det! Vilken känsla!!!
    han kommer nog ändra sej till slut TS så där va min sambo oxå han va inte alls redo för barn men han stannade kvar å tog sitt ansvar å nu älskar han sin dotter över allt annat. Även fast han kände sparkarna å så imagen förstod han inte att de var ett barn som växte där inne HANS barn men på förlossningen när hon kom ut å han såg henne för första gången utanför magen så blev han tårögd har aldrig sett han med tårar i ögonen förut. Så du ska se de kommer säkert lösa sej till slut han får väl följa med dej på UL så ser han själv att de är ett barn där inne i din mage hoppas allt blir bra till slut håller tummarna å önskar dej lycka till med de kommande barnet du/ni har något fantastiskt framför er jag lovar
  • grodanboll85
    Anonym skrev 2008-04-26 11:31:28 följande:
    gör abort och skaffa barn med en kiille som vill bli farsa, det är fel att påtvinga någon ett barn som man inte vill ha
    de är lite sent med en abort nu om du inte läst hela tråden så kanske du ska ta å göra de. för om hon skulle göra en abort nu så blir de en sen abort å de blir en förlossning så hon får föda ut barnet skulle du vilja döda ditt barn som lever imagen för de är en bebis nu som ligger där inne imagen? att man har mage å skriva som du gör:

gör abort och skaffa barn med en kille som vill bli farsa, det är fel att påtvninga någon ett barn som man inte vill ha.

blir så förbannad på dessa som kläcker ur sej sådana kommentarer*urk*
  • grodanboll85
    Tanya6 skrev 2008-04-26 11:41:37 följande:
    Samma här, det är så vidrigt att kläcka ur sig såna där saker, jag blir förvånad att såna människor som tänker så finns
    jag blir inte förvånad finns människor till precis allt tyvärr.
  • grodanboll85
    Anonym skrev 2008-04-26 11:54:47 följande:
    är det bättre att tvinga på någon ett barn personen absolut inte vill ha, jag tycker inte det.

tycker inte hon har tvingat honom han måste för f*n veta hur barn blir till lr hur inte bara kvinnans ansvar å skydda sej om han inte ville ha barn så skulle han å skyddat sej lite bättre blir så förbannad att de alltid ska vara kvinnans ansvar å skydda sej *uäh* han har ju två val antingen stanna å ta sitt ansvar som de ser ut som att han kommer göra oxå lr alt. 2 gå å inte ha något med bebisen å göra.

Om du nu är en kvinna för de vet jag inte. Men om du är de skulle du tycka de är bättre å bli påtvningad en abort man inte vill göra?

tänk 1 lr 2 gånger innan du skriver något så förbaskat korkat som du gjorde nyss

• grodanboll85
    Anonym skrev 2008-04-26 12:03:10 följande:
    jag skriver bara vad jag tycker, det är inte olagligt och bryter inte mot någon forumregel heller.
    ja du skriver va du tycker ja men så tycker inte jag men men å tycker inte hon påtvningat honom något. men de är klumpigt gjort av dej å skriva så som du gjorde läs alla TS inlägg så ska du se hur hon känner.
  • grodanboll85
    Anonym skrev 2008-04-26 12:07:51 följande:
    har bara läst TS första inlägg, orkar inte läsa igenom 31 sidor. men jag tycker det är väldigt elakt att tvinga någon att bli förälder mot dennes vilja

men då tycker jag du ska ta dej tiden å läsa alla 31 sidorna för å se själv vad TS skrivit. Så får du lite mer kött på benen om jag får säga så.

Men du tycker de är elakt å påtvinga någon att bli förälder mot dennes vilja men du tycker de är helt okej å bli påtvingad en abort? väldigt klyftigt resonemang lr INTE 

• grodanboll85
    Anonym skrev 2008-05-03 11:39:59 följande:
    gör abort att tvinga han att bli farsa är jävligt lågt gjort
    men att tvinga någon till abort är helt okej lr?
  • grodanboll85

Anonym skrev 2008-05-03 12:27:55 följande:
    skillnaden är att ungen i det ena fallet riskerar att bli helt faderslös och få en farsa som helt skiter i ungen samtidigt som han tvingas försörja något han definitivt inte vill ha. I det andra fallet kan kvinnan skaffa en unge med en man som vill bli farsa vilket är betydligt bättre.
    de märks att du inte varit här inne å läst allt TS skrivit honslutade med p-piller å de visste hennes kille om han får skylla sej själv då han borde veta hur barn blir till punkt slut. Märks ju att du inte varit med om detta själv att man kan häva ur sej en sådan kommentar är för mej ofattbart
  • grodanboll85
    Anonym skrev 2008-05-03 12:27:55 följande:
    skillnaden är att ungen i det ena fallet riskerar att bli helt faderslös och få en farsa som helt skiter i ungen samtidigt som han tvingas försörja något han definitivt inte vill ha. I det andra fallet kan kvinnan skaffa en unge med en man som vill bli farsa vilket är betydligt bättre.
    dessutom om han struntar i å betala underhåll så gör försäkringskassan de i stället då blir han på de sättet skyldig dem pengar men men hoppas han väljer å stanna hos TS å ta sitt ansvar för de liv han skapat tillsammans med henne som växer i hennes mage
  • grodanboll85
    Anonym skrev 2008-05-03 21:40:24 följande:
    Det är ändå ynkligt av henne att lägga av med preventinmedel och sedan tvinga på honom en unge han inte vill ha, vill hon absolut ha ungar så skaffar man sig det med någon som är beredd att ta hand om barnet
    men läs vad jag  å några till oxå skrivit här i tråden han VISSTE om de att hon slutat med p-piller då är de hans uppgift å skydda sej men kodis om han ej vill bli pappa. Vet inte riktigt varför hon slutade men någon anledning finns de å tänker inte spekulera i något jag inte vet men jag vet att han visste de för de har TS själv skrivit
Svar på tråden Katastrof=(