Inlägg från: Anonym (mf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mf)

Katastrof=(

kanske din sambo vill se att man kan leva "som vanligt" fast man är gravid, dvs gå ut och ha det trevligt, man kan ha trevligt ute, utan att dricka alkhol och de flesta barer (borde) ju kunna servera alkholfria drinkar.

Du kan ju tyvärr  inte få din sambo att han ska vilja ha barnet. Kanske behöver han ha den tiden på sig, kanske kommer han att smälta då han ser ert barn som DU valt att behålla utan att han velat..
    Kanske kommer han aldrig acceptera men lära sig o leva med att han har fått ett barn han aldrig ville ha och kanske tom ta avstånd

jag vet inte säkert, ingen som vet ngt.

De borde kanske vara på plats att ringa något att diskutera med, även om du är säker på att behålla barnet, att få lite info din kille få prata med någon..
    Vad säger era föräldrar om detta?!

Sen att du är ledsen kan säga att dina grav hormon gör de inte lättare, och vad ja avläser så har han inte "nu" sagt abort utan du drar slutsatser av det du har hört.

Är du beredd på att bli ensam under graviditeten?! ensam mamma till ett litet barn?! har du tänkt i ensamhets barnorna?!

Hoppas ni kan komma iväg och få prata lite (om de skulle lösa lite)
    och att DU bestämmer dig, för det är din kropp, (tyvärr tur i oturen) inte mannen någon talan i detta fallet.
     Lycka till

Anonym skrev 2008-03-28 13:33:06 följande:
    Jag uppdaterar lite och det är ingen förändring=SVågar inte ringa BM för jag ville inte gräva upp samtalet ang. aborten med sambon mer. Vill bara inte. Då känner jag att jag skiter i allt och har kvar det så får han göra som han vill. Men jag vill ju ha han som pappa, jag vill att han ska vilja ha barnet.Känner att magen börjar bli hård, mina arbetsbyxor sitter tajt i midjan... Jag mår illa nästan hela tiden, kan inte äta riktig mat, ingen normal frukost.Min sambo tycker vi ska ut och festa, tjatar på mig att jag ska va med nästa gång han är ledig en helg som om "det i magen" inte finns. Blir så jävla lessen bara. Att han kan tänka så omoget! även om jag skulle gjort abort skulle jag inte vara ute och festa. Han vill verkligen att jag ska göra abort, annars skulle han aldrig tycka jag ska ut och festa såhär. MYCKET omoget, jag vet...och det gör mig lessen=(Funderar på att ringa BM och bara åka dit själv utan karln....men jag vill bara inte prata om det=( vill inte prata om en eventuell abort=(
  • Anonym (mf)
    Anonym skrev 2008-04-07 18:54:33 följande:
    Samma sits som dig.. Bokat abort tid imorgon och VILL INTE göra abort - men gör jag inte blir jag ensam mamma..
    är du säker på att din partner kommer stanna hos dig ändå?   får hoppas du inte kommer att ångra din abort..
  • Anonym (mf)
    Anonym skrev 2008-04-07 19:12:33 följande:
    Anonym (mf) skrev 2008-04-07 19:01:26 följande: Nej det är jag ju inte. Och kommer antagligen inte göra abort, känns så så så fel :/
    Många män hotar ju tyvärr en att dem ska lämna en.. vem säger att mannen nästa gång inte kommer säga detta.

usch så jobbigt för dig i denna situation..
  • Anonym (mf)

Hur går det TS idag var väl det sista dagen att bestämma dig?!  undrar hur du har det!

• Anonym (mf)

Usch gör inte abort för hans skull!! du skriver ju att du vill ha barn och visst du tvekar & undrar en massa som många faktist gör även om barnet är välkommet av båda föräldrarna!! Och det finns dem som faktist blir lämnade av sina män/kvinna efter barnet kommit så bara för att han nu inte finns vid din sida och beter sig som en jäkla barnunge, så finns de inget som säger att du inte skulle klara av situationen som ensam mamma! Det finns olika ställen som anordnar träffar för blivande singel mammor och kan på så sätt finna vänner som vet vad de innebär att bli lämnad! Och på så sätt finna vänskap.
    Du har ett jobb du kommer klara av att försörja dig och ditt barn.
    (vet du hur stort ett barn är idenna ålder?!  du kan gå in på en abort sida får man se foster folk har tagit bort som du kan visa din sambo)

Väljer du en abort så hoppas ja du gör den för att du inte klarar av att ta hand om ett barn eller att barnet är sjukt! Inte pågrund av en sambo!

• Anonym (mf)
    Anonym (mia) skrev 2008-06-01 12:53:29 följande:
    Måste fråga ngt annat går inte tråden ut i morgon??
    jo tråden går ut i morgon TS
  • Anonym (mf)

Sista dagen som detta inlägg går att skriva på.
    Jag önskar dig lycka till och hoppas du snart kan få börja njuta av att du faktist väntar liten bebis!

Svar på tråden Katastrof=(