Katastrof=(
Jag gjorde en abort när jag var 18 i vecka 16. Barnet var planerat, önskat och älskat och jag viste att jag skulle vara själv med det. Abort blev det för att barnet var skadat och jag viste, att även om det överlevde graviditeten, skulle jag ha svårt att ta hand om ett barn med speciella behov när jag var så ung och själv. Jag har inte ångrat det beslutet.
Idag är jag 36. Det ligger ett halvt liv bort. Men det har inte gått ett enda år då jag inte tänker på hen i början av oktober, när det skulle ha fötts. Jag tror att om inte beslutet hade varit så fullständigt mitt hade jag hatat vad jag gjort, kanske hade jag inte klarat att leva med det. Det har dessutom visat sig att för mig har det inte varit helt lätt att bli med barn senare heller.
Jag är helt övertygad om att allt vad ett barn behöver kan man ge det som en människa. Fler vuxna kan så klart göra gåvorna rikare och fler men det viktigaste det behöver man bara en person för.
Som kuratorn hade sagt till någon ovan, om du blir "tvingad" att göra något sådant kommer du till slut att hata både dig själv och människan du ger skulden för detta. Då är er relation ändå slut. Vad har det då varit till för nytta? Man måste vara beredd på att det kan bli barn när man har sex. Så är det. Vi har en lag i Sverige som säger att det är upp till kvinnan 100%, just på grund av situationer som dessa.
Lycka till både TS och Anonym som vet!