Katastrof=(
Jag har läst det mesta i tråden och jag måste bara säga att jag blir ARG när jag läser att din kille hotar med att ta livet av sig.
Han har INGEN rätt att hota dig med sådant.
Sen vill jag berätta om min erfarenhet. Jag och min kille träffades dec 05, och 5 månader senare beslöt vi oss för att försöka skaffa barn (Jag 19, han 20 då). Det tog över ett år för oss. Men nu ligger vår lilla son på 6,5 veckor och sover har bredvid mig.
Det tog 1 år för oss att bli gravida, och när jag väl var det fick min kille panik. Trots att vi väntat så länge. Han var tystlåten och sammanbiten, och jag blev rädd att han inte tänkte stanna.
Men det spelade inte jättestor roll för mig, för jag ville ha barnet och skulle han springa iväg trots våra planer så visade det bara att han inte älskade mig!
Din kille kanske är omogen för att bli pappa. Men i regel finns det inget som heter "säkra perioder", och det borde han också tänkt på när han OK-ade det.
Mitt råd: Behåll barnet!!
Jag är 20 år, min kille 22, jag fyller 21 om två månader, jag är föräldraledig med lägsta-nivå fp, han är arbetslös. Vi har en egen lägenhet, katt, hund och bil. Det är lite tufft, men man klarar sig. Ni tycktes ju i alla fall ha det bättre ställt med pengar o så.
Och jag tvivlar inte på att du skulle klara av att ta hand om barnet själv. Om du verkligen vill ha barnet borde du inte låta din kille komma ivägen och göra dig så ledsen med att säga såna saker.
SJÄLVKLART ska ju han få säga det han tycker i det hela. Men i slutändan är det upp till dig, TS. Det är DITT VAL om du ska göra abort eller inte. Ingen kommer tvinga dig, även om din kille tycks försöka indirekt.
Hoppas det löser dig! Tänker på er!
*styrkekramar*