• Maorie

Katastrof=(

Bara läst ts. Men jag håller mig till mitt gamla argument, använde ni skydd? Om inte, så får han faktiskt ta konsekvenserna.

• Maorie
    820723 skrev 2008-03-07 10:54:56 följande:
    Nu har inte jag läst igenom hela tråden så jag kasnke upprepar någonting men......jag kan inte förstå varför man vill ha eTt barn med någon som inte vill ha barnet!Är det värt ett helt förhållande å vad är dte som säge ratt det "bara" är kvinnan som ska få bestämma om HON vill behålla det eller inte! Borde det inte heta att VI ska bestämma om vi vill behålla det eller inte!Självklart så är det oansvarigt att ha sex utan att skydda sig om man inte är beredd på konsekvenserna men jag tycker inte att dte är någon ursäkt till att kvinnan har ensamrätt till att bestämma det ofödda barnets öde!
    Tycker du att det är likadant åt andra hållet? Att om mannen vill ha kvar barnet men inte kvinnan så ska kvinnan helt enkelt gå igenom en graviditet, med sin kropp, eftersom de inte är överens?
  • Maorie

820723: Håller med? _Jag_ tycker inte så alltså. Eller vem är det du håller med ?

• Maorie

Svårt. Men jag tror det finns så många fler människor som ångrar en abort, än ett barn.

• Maorie

Vem har gett killen skulden ? Det är väl upp till båda två att skydda sig såklart. Inte sett nånstans att nån ger honom skulden för det. Däremot, om man vet om att man har sex utan skydd, så får man ta konsekvenserna. Men skulden ligger på båda.

Svar på tråden Katastrof=(