Inlägg från: LadyGrand |Visa alla inlägg
  • LadyGrand

Katastrof=(

Det går nästan inte råda någon annan i en sån här situation!!! Du får väga in en massa praktiska saker. Men det är ändå - det psykiska och din inställning till barnet - som kommer vara det viktigaste. Du kommer nog aldrig förlåta din sambo en arbort tex. Sen allt hemskt - som kan hända tex missbildade barn, omogen pappa osv - det finns inte med i detta paket - när man inställd på bli mamma. Naturen är sådan. Båda mina barn kom så olämpligt de kunde!!! Jag var den - som skrek högst om kvinnors rätt till abort - men hormonerna satte P.. Ingen ville ha barn mer än jag de månaderna.. De var de mest eftelängtade barnen på denna jord. Hade inga besvär knyta dem till mig heller - det jobbiga var allt det ställde till med rent praktiskt sen.. Barn bör vara planerade. Men då hade jag aldrig haft några och de - är de käraste jag har!! Men TS jag är jag och du är du... LYCKA TILL!! Vad du än väljer!!!

• LadyGrand

Tror din sambo vill ha kvar smekmånads romantiken med "bara ni två tillsammans - mot hela världen" - ännu ett tag till.. Har bara snabbtittat på det senaste. Han har ju inga planer på Jorden Runt Resor eller studier - som kräver 100% osv, inte heller verkar det - som om han vill ut och festa med gänget.. Det är ju ändå så - att med ett barn så förändras ens liv för all framtid.. Men ni kan ju ändå inte gå tillbaks till det - som var förut.. Gör du abort - då kommer den alltid stå mellan er.. Gör du inte en abort - så är det troligt - att han - sin omognad - till trots - växer snabbt in i sin nya roll- som pappa - om än något motvilligt.. Risken finns att det ändå inte håller. Som jag skrivit tidigare - detta är bara något - som du kan ta ställning till.. Det är dina innersta värderingar som gäller mest. Tänker på dig!!! Styrkekramar

Svar på tråden Katastrof=(