Katastrof=(
Jag skulle aldrig vilja föra ett barn in i världen om inte båda parter kände att det verkligen var vad de ville. Jag är visserligen lite gammalmodig kanske, men jag vill verkligen satsa på en bra start och en bra fortsättning för min bebis under rätt förutsättningar, ekonomi eller bil går alltid att ordna upp efteråt också, men ett förhållande som inte är moget kan ju visst självklart mogna med tiden men det är inget man kan 'förlita' sig på, För mig känns det viktigt att pappan vill ha barnet lika mycket som jag eftersom det är ett beslut man tar för livet och inte bara för mig utan för killen också, Det handlar inte om en opel eller volvo som man kan sälja om ett par år om man är missnöjd utan det handlar om ett liv som kommer att finnas där även om förhållandet inte fungerar mellan mamma och pappa.
Och förlåt för att detta inte riktigt till 100% hör till topicen, men jag måste få säga att jag verkligen är less på alla moraltanter som pratar om killens ansvar till skydd, tjejen kan använda p-piller som missats, kondomen kan spräckas och folk blir gravida trots p-stavar.. Sånt händer.
Jag tycker synd om killar.. De blir alltid påhoppade som om de vore 'the bad guys' och de förväntas ta ansvar om tjejen slarvat med p-piller och blir gravid, annars är de skitstövlar. Vem är den riktiga skitstöveln egentligen?