• Siili

Bästa mjölkförpackningen

Vilken mjölkförpackning föredrar du? Varför?

*Jag vet att Arla säljer 1,5l mjölk i takåsförpackning, men det är ett undantag från deras mjölkförpackningsvanor och räknas inte i den här omröstningen.Räcka ut tungan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:15
    Jag skulle ju lägga in länkar till förpacknigarna också...

www.arla.se/Default____15919.aspx

www.gefleortensmejeri.se/produkter/produkter.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-28 14:16
    Tydligen har mejerierna olika sorters förpackningar beroende på var man bor i landet,nmså ni får rösta på själva förpackningen och bortse från mejerinamnen i TS.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa mjölkförpackningen
  • Atamon

Milko har ju tegelstensförpacknig också och jag spiller aldrig ur en sådan, även om takåsförpackningen är bättre än tegelstenen. Jag köper Milko eftersom jag vill stödja ett mejeri nära mig men jag tycker att Lidls förpackningar med skruvkork är de bästa!

• Siili
    Hemulia skrev 2008-02-27 23:36:22 följande:
    Arla, för jag kan banne mig inte få upp de där andra paketen på ett vettigt sätt, blir alltid sönderrivet o.s.v. Är de barnsäkra? Men samtidigt får "knäpp-förpackningarna" ett plus för att de går att stänga igen. Skruvkork har jag aldrig stött på.
    Jag kan hjälpa dig med dem om du hjälper mig med Arlas.
  • Siili
    Atamon skrev 2008-02-27 23:37:59 följande:
    Milko har ju tegelstensförpacknig också och jag spiller aldrig ur en sådan, även om takåsförpackningen är bättre än tegelstenen. Jag köper Milko eftersom jag vill stödja ett mejeri nära mig men jag tycker att Lidls förpackningar med skruvkork är de bästa!
    Vilken mjölk säljer de i tegelstensförpackning? Jag har inte bott i Milkoland på så länge så det har jag missat tror jag.
  • Atamon

Siili skrev 2008-02-27 23:40:03 följande:

Vilken mjölk säljer de i tegelstensförpackning? Jag har inte bott i Milkoland på så länge så det har jag missat tror jag.
    Lättmjöl, mellanmjöl, standardmjöl, "tigermjölk" och de ekologiska varianterna och låglaktor och mjök från svenska gårdar
    www.milko.se/templates/TrademarkProduct.aspx
  • Fluffguf
    Atamon skrev 2008-02-28 00:04:54 följande:
    Siili skrev 2008-02-27 23:40:03 följande: Lättmjöl, mellanmjöl, standardmjöl, "tigermjölk" och de ekologiska varianterna och låglaktor och mjök från svenska gårdar www.milko.se/templates/TrademarkProduct.aspx..
    Vad tusan är tigermjölk? Jag antar att den inte kommer från tigrar
  • Atamon

Fluffguf skrev 2008-02-28 00:06:47 följande:

Vad tusan är tigermjölk? Jag antar att den inte kommer från tigrar
    Det är klart den kommer från tigrar!
    Tror att den heter så för att göra den lite roliga för barn, lite gulligare förpackning. Det är en mellanmjölk 1,5 % fett med roligt pysseltips på baksidan av förpackningen.
    www.milko.se/templates/Product.aspx
  • Siili
    Atamon skrev 2008-02-28 00:04:54 följande:
    Siili skrev 2008-02-27 23:40:03 följande: Lättmjöl, mellanmjöl, standardmjöl, "tigermjölk" och de ekologiska varianterna och låglaktor och mjök från svenska gårdar www.milko.se/templates/TrademarkProduct.aspx..
    Oj, det var ju hela sortimentet.  Fast där min mamma bor säljer de fortfarande i takåsförpackn. Fundersam
  • Siili

Om jag inte minns fel så fanns det smaksatt tigermjölk förut.

• Fluffguf
    Atamon skrev 2008-02-28 00:10:06 följande:
    Fluffguf skrev 2008-02-28 00:06:47 följande: Det är klart den kommer från tigrar! Tror att den heter så för att göra den lite roliga för barn, lite gulligare förpackning. Det är en mellanmjölk 1,5 % fett med roligt pysseltips på baksidan av förpackningen. www.milko.se/templates/Product.aspx
    Tja, det kanske är gott med tigermjölk, vem vet
  • Atamon

Siili skrev 2008-02-28 00:12:41 följande:

Om jag inte minns fel så fanns det smaksatt tigermjölk förut.
    Ja, det tror jag också att jag minns. Choklad och jordgubb kankse?? Jag vet inte, jag köpte aldrig någon sådan.

Apropå takåsförpackning och Milko, det är enbart mellanmjölken som finns i sådan förpackning
    www.milko.se/templates/Product.aspx
Svar på tråden Bästa mjölkförpackningen