Inlägg från: babyassistans |Visa alla inlägg
  • babyassistans

ska jag ligga ned o skrika?

Hej där!

Byt barnmorska!!!
    jag är doula och hjälper blivande föräldrar med deras förlossningsrädslor!
    De samtal du går på nu kommer aldrig att ge dig trygghet då DU inte känner respekt o värme inför den här människan BYT!!!

Ta med din dyna, den ger trygghet och ge det en chans. Ge din man jättetydliga direktiv om vad du vill!!! Han är din bästa försvarare, han kan dig och älskar dig och vill dig väl och dessutom ser han när du fått nog.

Sen är det ett par saker som många glömmer i sin rädsla. De allra flesta barnmorskor är underbara och vill att du o barnet ska få den allra bästa vård MEN om du inte känner din trygg med barnmorskan , be om en annan. De är vana vid det!!!!!
    Du värderar din rädsla utifrån hur du upplever den UTAN det fantastiska batteri av hormoner som strömmar genom din kropp under förlossningen! Det gör skillnad!!!
    vad det gäller förlossningsbrev....skriv ett sådant men lista de allra viktigaste sakerna.
    Sen undrar jag om det är någon som talat om för dig att det är OK att vara rädd....att du duger som föderska även om du är rädd.
    Du bevisar inget för den här klarabarnmorskan genom att ta på dig en "duktig flicka" roll...säg det du säger här - vet du vad....den lilla styrka jag hade den har du raserat....vad tänker du göra åt det????Ta med maken, bästa kompisen, någon du litar på!
    Jag blir så trött på att ni alltid får höra - det gör ont, så är det för alla!! Det löser ju inte ångesten!!!!
    Ja, det blev ett långt inlägg....Lycka till och ställ krav, det är du värd! Kräv stöd och resurser för att du ska våga föda er bäbis!!!

Svar på tråden ska jag ligga ned o skrika?