Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

ska jag ligga ned o skrika?

Håller med Tjommelisa - stå på dig. Jag vet inte om det är någon tröst, men jag tyckte inte smärtan ökade så fort. Det jag menar är att man blir inte överraskad - därför borde det inte vara något problem att hinna med att lägga en EDA innan du så att säga inte står ut. Och om du står ut och det så att säga är för sent så är det ju inget problem.

Jag hade tagit EDA om jag hade behövt, men när jag kom in var jag öppen sju cm och eftersom smärtan ska vara som värst vid 8 cm och jag tyckte att den kändes hanterbar så tyckte jag faktiskt det fungerade med bara lustgas. (Är ingen smärttålig person bör tilläggas, men i och för sig hysteriskt spruträdd).

Lycka till! Det kommer att gå jättebra. Det var en häftig upplevelse att föda barn (även om det gjorde ont), och jag hoppas ha turen att få göra det igen - faktiskt...

• Flickan och kråkan

Förresten om du tycker din BM är sträng, kan du inte ta kontakt med dem direkt på förlossningen? Det är ju ändå de som ska förlösa dig...

• Flickan och kråkan

Vet att det inte hjälper dig - för man vet aldrig hur det är innan - men det måste absolut inte vara så att man håller på att dö. Jag väntade på den där smärtan som skulle ge dödsångest (var helt säker på att den skulle komma) men det gjorde den inte...

Ett tips: Duscha hellre varmt än att bada. När man har värkar vill man inte ligga ner, särskilt inte i ryggläge (min och många andras erfarenhet).

Svar på tråden ska jag ligga ned o skrika?