Inlägg från: Lyckligajag78 |Visa alla inlägg
  • Lyckligajag78

ska jag ligga ned o skrika?

Det bästa jag gjorde innan min förlossning var att INTE SKRIVA FÖRLOSSNINGSBREV, jag tar allt som det kommer sa jag till förl. personalen. Vi kunde riktigt se hur lättade de var, för det är mycket lättare att bädda för besvikelse om man skrivit ner allt man vill, när kanske ändå inget blir som det står i brevet....
    Ta mina ljus med Fransk Vanilj, de SKULLE jag ha på min förlossning och hade tränat avslappning tillsammans med dem för att kunna slappna av. Nehej du det går inte sa de till min sambo, här har vi syrgas Då grusades min lilla dröm, om än så liten. Ta också det här med gynställning, den ville jag INTE föda i, när jag väl var på plats kunde jag inte tänka mig en annan ställning.

*Så mitt råd är ta inte med dig någon plan, prata med din sambo eller annan som ska vara med så vet han eller hon det. Lycka till med förlossningen den är skithäftig, jag har berättelse om du vill läsa...

• Lyckligajag78
    enilorac skrev 2008-02-22 18:56:13 följande:
    Jag har läst bl.a "Innan du föder" av Anna Wilsby och "Att föda" av Gudrun Abascal. Två superbra böcker jag aldrig skulle klarat mig utan !!! Jag har även hyrt en TENS-maskin till förlossningen och alla jag pratat med har bara gott att säga om den. Hyr en sådan !Sen finns ju alltid akupunktur, bäckenbottenbedövning, livmoderbedövning mm. mm.Kram och lycka till !C och C
    Dessa böcker hade jag också hi hi... Tens apparat, riskuddar och lustgas gjorde susen.
    Jag gick in för att epidural skulle jag INTE ha, och min sambo bara fnös åt mig, vi får väl se, sa han. Nu blev det så att jag klarade mig utan epidural (hade en 15 timmar lång förl sedan vattnet gick), jag trodde ALDRIG att jag skulle dö och jag bad inte sambon fara åt helvete en enda gång.
Svar på tråden ska jag ligga ned o skrika?