Mammalediga i Örebro
Här samlas vi mammor i Örebro som vill prata om allt mellan himmel och jord...
Välkommen!
Här samlas vi mammor i Örebro som vill prata om allt mellan himmel och jord...
Välkommen!
Jag har en easy hug bärsjal och så funkar även bärselen väldigt bra. Bärselen använder vi när vi är ute på kortare rundor med hunden och så får det ju inte vara för dåligt väder förstås...
Helma: Vilka maratonpromenader du gör. Har du ngn runda du går el. är du bara ute och går hipp som happ i 2-3 h?
Mozart> Sjalträff låter jättespännande Aha jag hade nog läst att sinon var svalare också... BUMMER ... funderar på en ringo som nästa sjal? Har läst lite inne på sjalbarn men det är ju så att alla är frälsta på just sin sjal så tycker det är lite svårt att få ett sammanhang... Vikken gossig bild på er
Bärsele hade jag till stora tjejen och knäckte nästan ryggen på den Fick inte till det alls så det var tungt att bära henne och hon var ett nära-nära barn
Har inte vågat prova sele denna gången... Det lilla jag burit i sjalen så har det fungerat kanon ... speciellt då vi lagat mat och mosat och hackat ... då behöver man ju två händer
Une > För det mesta är vi ute hipp som happ och går... och ibland delar jag upp det på två promenader per dag... beror väldigt mkt på vädret... men att bara gå och strosa och kolla på hus i Almby/Sörby/Adolfsberg tycker jag är jättekul Lite roar uttråkad mamma ...
helma > ja alla har sin favvo min just nu är mei tai =)
men ja ska ha en vävd långsjal nu med. hon är ju för tung för mobys ( över 9 kg groda ja har)
Une >
bärsele har ja inte testat, men ja är så insnöad på sjalar och att knyta så ja vill inte
du kanske med vill med på sjalträff?
vi har haft ett par här i stan =)
oh idag ska vi ha fika i vår föräldragrupp =)
men grodan är ju så sjuk så hon får stanna hemma med pappa, o ja smiter upp på en liten fika.
vi ska fika på biblioteket,,, o ja bor 3 minuter därifrån
Någon som vill ha en liten mammaterrorist?? ~jättetrött~ sista veckan har hon börjat nypa mig något fasansfullt så hela underarmarna är fulla med blåmärken .. för att inte tala om när hon får tag på halsen ... sedan anser hon att det är hon som bestämmer här hemma... Försökte ge henne lite middag... (hon är inte så matglad) så sitter hon och flinar glatt mot mig suger tag i nappen och lutar sig sedan tillbaka och ser äckligt nöjd ut.... slänger sedan nappen på golvet och ser uppfodrande på mig... tänk då gick mamman i strejk och plockade inte upp nappen... varmed barnet lyckas producera krokodiltårar och gnäller (hon har ett ljud som låter som en osmord dörr...) ... sedan hör hon att pappa är på väg ut i köket så då tystnar hon och tittar efter honom... han kommer inte och hon drar igång olåten igen... detta upprepas ett par gånger.... sedan kommer pappa in i köket och hon smajlar upp sig som sjutton - onejdå jag är så snäll med mamma så... Å pappa han får mata minsann... ~suckar~
Sedan spelat wii med stora tjejen så att armarna är helt ömma
Ovanpå det har jag jobbat på att bygga ihop en legoborg/slott för att se att alla bitar fanns innan vi kunde slänga ut den för försäljning... måååånga smådelar var det och finmotoriken fungerade inte riktigt då armarna värkte ... så mkt småttigt var det inte när jag var liten ... för då var allt såååå mkt bättre
Så vad gör ni andra?? Tittar på melodifestivalen??? Jag tillhör VVM, våga vägra melodifestivalen HIHI...
Hoppas ni haft en skön lördag iaf!
Ingen melodifestival här.
boog o elliot, chips o cola
de där med att testa gränser prövas här med men mamma är hård ( oftast) ..
kastar man ner saker på flit så "får man skylla sej själv"... de bli ung. 7 ggr ghon kastar som man inser att de är på flit =)
tror min mage börjar svullna