• jenn79

BF i mars Sthlm, mammor runt trettio? del 2

Från trettiplus TS:

Hmmm...känner mig lite gammal när man surfar runt bland inläggen och alla förstföderskor verkar vara 23.... Hoppas det finns flera blivande mammor runt trettio som bor i Sthlm?

Välkomna gamla som nya

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-20 07:36
    gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m29891576.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-20 07:44
    Nu blir det rätt länk www.familjeliv.se/Forum-11-263/m27024197.html
  • Svar på tråden BF i mars Sthlm, mammor runt trettio? del 2
  • arkeologitjejen

Hej hej!
    Tisdag låter bra för mig med och väldigt gärna här i Hammarby! Idag har jag varit en mycket mycket klumpig mamma. Min stereo är lite trasig och slirar ibland på skivorna och jag satte på en sådan, låg i badet och mös med glad bebis i baby sittern bredvid badkaret. När jag gick upp började skivan slira och det lät så hemskt samtidigt som Linnea blev arg och började gallvråla. Hade kompis på ingång så jag var stressad och sprang in i sovrummet för att stänga av den och kutar rakt in i sängen. Tån gjorde så jäkla ont så det svartnade för ögonen och jag ramlad ihop på sängen. Låg där med den slirande skivan i en evighet och Linnea blev bara mer och mer hysterisk. Till slut lättade smärtan tillräckligt för att jag skulle kunna gå och hämta henne som vid det laget var totalt söndergråten (tårar har börjat komma nu förresten och det SKÄR i hjärtat när det händer) och jag hade så ont. Drog på mig kläder och kastade i mig en alvedon och fixade fika tills min kompis kom. Satt och fikade och gick på promenad även om det gjorde riktigt riktigt ont. Vagnen är bra att hänga på!!! Gick till slut hem för att det inte fungerade och hon åkte hem till sitt. När jag kom hem och tog av mig strumpan så visade det sig att tån var alldeles svart och lite böjd åt fel håll. Ser helt sjukt ut. Så jag ringde sjukvårdsrådgivningen som säger att den definitivt är bruten eftersom jag inte kan röra på den, stödja på foten ordentligt och att den är svart och svullen. De sa att jag ska ha den i högläge och äta alvedon och om smärtan är jobbig imorgon ska jag gå till VC för koll samt för att eventuellt få kryckor. HUR SJUTTON KÖR MAN VAGN DÅ????? Har iallafall rätt ont och kan inte gå mer än med möda i lägenheten nu så helst fika i Sjöstan. Jag bor vid Luma och det är mellan Luma och Sickla Kaj (närmare Luma) som de flesta fiken ligger. Vad säger du Smint? Ska vi ses vid Spesso eller? Jag kan möta folk vid Luma om de vill åka lite kortare. Tisdag funkar jättebra som sagt.

Smint, det var mig du såg häromdagen. Går nästan varje dag och tittar på svanen. Den är så fin. Idag hade hon gått och ställt sig bredvid boet så jag såg ägget. Var mycket större än jag trodde att det skulle vara. Pappan var också där och de vaktade det noga medan hon gjorde vad det nu var.

Frulan låter jättekul att se din karl uppträda. Var han fakir eller varitéartist eller allt på en gång?

Imorgon ska jag träffa tre olika mäklare som ska titta på lägenheten jag ska sälja! Är faktiskt lite nervös över hur det ska gå och vad de ska säga. Igår slipades parketten i hela lägenheten. HÅll tummarna för att det är fint och mäklarna gillar läget!

Imorgon kommer jag nog inte vara så mycket online med tanke på alla mäklare (hur sjutton ska det gå med foten???) men vi hörs i helgen eller imorgon kväll!

Får förresten dra min roliga fikahistoria senare.

KRAM!

• jenn79
    Frulan: Så länge sover han inte. Men han har ett längre pass på nästan 4h. Annasr äter han varannan timme, och det är lyx för mig Det var supermysigt i Humlan! Kul med leende, och snart får du ditt

tretti: Hoppas du hade det trevligt idag!

Smint. hade du och Tilde en skön dag hemma?

arkeologi: Hoppas det går bra med mäklarna och jag hoppas din fot håller! Låter som en riktigt redig smäll du fick in AJ!

Jag kan inte på tis Annars skulle jag rösta på att ses hemma hos någon oavsett vart

Emma hade superkul i Humlan idag, medans Simon passade på att kräkas ner hela vägen OCH sjalen medans vi åt mellis... Så ja, det blev kladdigt överallt och lite bökigt! Dessutom saknade jag sjalen när han inte ville åka vagn längre

Är trött efter att ha hållit igång hela dagen, var nämligen ut med Emmas farbror som rä på besök i sthlm över helgen, på Jensen och åt middag. Så det blev en lång dag.
  • LHUF

Arkeologi:  Men kära du det där måste gjort förbaskat ont.. Hoppas verkligen det lättar så du slipper kryckor. 

Vi kan ta spesso och om det är dåligt väder kan vi ju gå hem till ngn av oss... 
    Jenn:  jobbigt att simon kräktes ned sig men det låter som ni hade en mysig dag ändå  sista maj skall jag till humlan då hela förskolan har sommar avslutning då. Passa på att visa upp henne för barnen då.
    vi hade en mysig dag och hon känns mkt bättre i näsan. Vi tog en promenad så hon fick lite frisk luft. sedan var vi hemma på em.. och hon somnade lite varsom i babysittern, babygymmet  Nu har hon börjat slå efter lilla björnen i babysittern flera dagar i rad, precis som du berättade att Linnea gjort Arkeologi.
    och tårarna har börjat komma här också, då vet man att dom är ledsna och inte bara gnälliga men det känns i hjärtat..
    Dreglar era barn?  Tycker det bubblar saliv och dregel hela tiden.. kan kanske vara för att hon typ gurglar och försöker prata
    hon har börjat vakna innan 7 de sista dagarna och äta, somna om 30 minuter men sedan är det tråkigt att ligga i en mysig säng tycker hon.. 
    Idag skall jag köpa present till R´s halvsyster så vi slipper tänka på det i helgen..Blir nog presentkort på Gina tricot så hon får välja kläder själv. Man är ju rätt känslig när man är 13.. Får se om jag hittar på ngt annat också.. 
  • frulan

Tjena!

Idag har det varit ännu en dag med härligt väder. Tänk vad härligt det är! Idag har vårt största körsbärsträd blommat ut, har gått och väntat på det... så vackert
    Jag och grabbarna har gått på en härlig prommis. Känner att jag orkar gå längre nu och i en raskare takt, gött!

smint
    Vad roligt att hon äter så bra! Skönt att det är mindre kräks oxå
    Jag träffas gärna upp var vi än ska!
    Frasse dreglar inte så mycket än men han gör en massa salivbubblor, jättegulligt

jenn
    Hehe, okej, det lät som ett otroligt långt sovpass (men skönt i så fall, hehe)
    Vilken händelsefull dag du haft. Är impad över att du orkar med så mycket så snart efter förlossning

arkeologi
    Men stackars tååå! Det ilar i hela mig! Finns det något värre än att slå i småtårna? Dessutom bryta en, kan inte ens föreställa mig smärtan
    Åh, har ni en svan med ägg ni går och kikar på! Är grymt avis
    Hoppas på att mitt duvpar kommer hit i år igen, de brukar ägga av sig här fast jag hittar bara trasiga skal sen I fjol byggde ett koltrastpar bo i vårt vedskjul. Tyvärr hittade jag tre ungar sen utanför. Två saknade huvudet och alla var fortfarande äggformade så någon hade nog plundrat boet
    Men jisses vilket konstverk boet är! Det sitter fortfarande kvar där inne
    Varieté innehåller ju allt mellan himmel och jord
    Just nu efter splittringen i företaget så fokuserar han och kollegan mest på vuxenunderhållning men de gör mycket barnunderhållning (som den tredje kollegan säljer in) fortfarande.
    Kika in på www.anderssonlangendorf.com om du är nyfiken
    Nu håller de på att göra om hemsidan så en ny lanseras snart (maken blir aldrig nöjd och jobbar jättemycket på hemsidan, layoutnörd precis som jag, hehe, så nu jobbar han dygnet runt... nu passade jag på att låna laptopen då han slumrar lite i soffan).

Förresten allihop, nästa söndag är det "Barnens folkpark" i Kungsan och då jobbar de alltid, han och kollegan är clownerna (inga rödnäsor) Tudor & Gaston
    Har ni inget för er så åk dit, det händer en massa roliga saker där
    Fast inget kul för våra små direkt, förutom för Emma
    Jag, Frasse och vovven ska dit och titta

Idag har jag mailats med en massa på jobbet, sjukt att allt det där känns så avlägset!
    En kollega till mig, hennes sambo gick bort hux flux för någon vecka sen och fortfarande vet ingen vad som har hänt. Usch, man ska verkligen ta tillvara på minutrarna man har med varandra! De höll på att planera sitt bröllop i slutet av maj. Tänk vad livet kan förändras fort

I morgon ska S på sin årliga herrmiddag och jag har huset för mig själv. Eller själv och själv

Nu ska vi softa vidare här i soffan. Är proppismätt efter grillat med sallad plus att jag snart vräkt i mig en godisskål!
    Kram

• jenn79

God morgon

Ska äta frukost nu! Men kikar och och önskar alla en skön helg!!

Jag själv behöver sova lite idag, har vart knölig sömn sen kl 04 i morse.

Frulan: *bokar in kungsan nästa sön*

• arkeologitjejen

Hej hej!
    Sitter här med hickande barn i famnen som sovit i sin pyjamas utan att kräkas ner den. Första gången!!!!
    Igår kväll var hon så övertrött att hon bara skrek så till slut la vi henne bara i vaggan, stoppade om och gick ut ur rummet och guess what?? Hon somnade själv! På tal om henne så har vi köpt ett parti bodies till henne från Pippilotta. Föll för erbjudandet om att få tio stycken för 179 kronor och såg en bild (som de visserligen sa inte stämde överens med verkligheten), men jag i min enfald trodde man skulle få några olika. Beställde tio i storlek 62/68 och tio i 74/80. ALLA är rosa-vit randiga!!! Om någon är intresserad av att dela så säg bara till. De är jättefina, känns bara lite löjligt med tio likadana!

Fan vilken timing man har. Tog ju precis av pyjamasen och nu kräktes hon ner oss båda!
    Dags att bada!
    Kram!

• LHUF

Arkeologi: Jag kan köpa några av dig  

hur går det med din tå? och hur gick det med mäklarna igår?
    usch att hon kräktes efteråt.. Tilde gillar inte sin pyjamas tror jag.. igår tvättade jag och hon fick en på sig på kvällen och det första hon gör är att kräkas lite granna på den.. hmm protest kanske.. sedan sov hon io blöjan resten av natten.. Men dte är så varmt så hon behöver nästan inte pyjamas
  • frulan

Hello!
    Lördag, lördag, lördag! Ikväll blir det finalen i Körslaget att glutta på

Hur klär ni era små i vagnarna nu? Jag tycker det är så svårt! Vill ju inte att det ska bli för varmt eller för kallt. Det står ju att man ska klä de små som man själv är klädd men sen brukar jag ändå ha filt och liftluckan stängd (eller på halvsvaj). Tycker han känns varm hur jag än gör (hjälmmössa har han alltid när vi är ute) och jag har en liten termometer i liften, den står alltid på runt 25-30. Det är ju jättevarmt! Igår hade han bara en pyjamas och sen filt. Det känns ju pyttelite! Men vågar man öppna upp lite mer? Usch, känner mig som världens sämsta mamma!
    Hur gör ni?

Frasse har än så länge *slänger alla slags kryddor över axeln och tar i alla slags träsorter* varit störtbra på nätterna. Upp ca var tredje timme, mata, byta en blöja, lägga honom i spjälis och sen gått och diskat flaskan. När jag kommer in i sovrummet har han slocknat redan.
    De två senaste nätterna har han vaknat lite oregelbundet och sen ätit halvdant, kräkts någon gång och varit gnällig. Undra om det har med värmen att göra?!

smint
    Hehe, protestkräkas

arkeologi
    Undrar som smint, hur går det med lilletån och hur gick det med mäklarna?
    Jag kan oxå köpa en body av varje storlek om du har svårt att bli av med dem
    Det går ju åt en del bodys

jenn
    Hoppas du får slumra lite under dagen

Kram på er!

• LHUF

idag hade jag body, byxor ,strumpor och kofta på Tilde. men fick knäppa upp koftan.. tunn mössa men den åkte av.   känn i nacken på Frasse så känner du om han är jättesvettig.  skall öppna luckan på sufletten nästa promenad.  har även parasoll nu.  var in på apoteket och tänkte köpa solkräm men det skulle barn under 1 år tydligen inte ha.

• frulan

Tycker hans nacken känns varm oavsett men sällan svettig.
    Då kanske det inte är någon fara då

Har hört andra bud nu angående solkräm, att det är farligare med solens strålar. Tänk att allt ska vara så svårt.
    Jag smorde en gång innan jag hörde om under ett år och kände mig helt hemsk
    Hoppas att han inte tog skada av det. Det är något med att deras hud inte kan bryta ner krämen eller nåt.

Usch, vi har varit jättedåliga på att vända Frejs huvud. Han har förkärlek att ligga på vänster sida och ser nu att den är plattare än den andra Hoppas att inte det är någon fara!

Jisses vad jag känner mig velig och okunnig idag

Svar på tråden BF i mars Sthlm, mammor runt trettio? del 2