• to0987

Arg fru

Min sambo är gravid i 16 veckan...fy fan vad skit man får ta, hon är sur, gnällig, arg och inget jag gör är bra. Är jag ute och ska träffa nån kompis en gång i veckan är det åt h-vete, sitter jag hemma så blir hon förbannad på det, städar och pular på hemma det gör jag, fast inte nog bra tydligen.
    VAD SKA JAG göra, står inte ut med mer snart.

• Svar på tråden Arg fru
  • Lajm

Du måste. Kan trösta dig med att när hon kommer in ordentligt i andra trimestern så blir det bättre så det är inte så länge kvar som hon är jätte-stingslig om hon är normal.

• Zynx
    to0987 skrev 2008-02-17 22:02:31 följande:
    Min sambo är gravid i 16 veckan...fy fan vad skit man får ta, hon är sur, gnällig, arg och inget jag gör är bra. Är jag ute och ska träffa nån kompis en gång i veckan är det åt h-vete, sitter jag hemma så blir hon förbannad på det, städar och pular på hemma det gör jag, fast inte nog bra tydligen.VAD SKA JAG göra, står inte ut med mer snart.
    Det du skall göra är att stänga av öronen och inte lyssna på allt gnäll. Vänta i några veckor till så blir det mycket bättre.

Det du INTE skall göra är att påpeka hennes sätt och säga att det är pga graviditeten och att hon har en massa hormoner. Tyckte du det var jobbigt innan så är det rena barnleken mot vad det blir efteråt.
  • Gubben66

Ingen fara det kommer att bli värre med tiden, men jag måste ju hålla med zynx att om du tycker det är jobbigt nu så blir ju detta ingen tröst. Men lär dig det att allt du gör är fel nu allt du vill är fel. På tal om städning, jag sa till min fru att gör inte jag det bra så gör det bättre själv. HEHE tror ni att hon blev glad. Inte nå mycke. Men så är det att vara och ska bli pappa. Mycke får man ta men lära sig att slå av är nog det bästa förslaget.. Jaja sköt om er alla och lycka till. Förresten ska bli pappa i Juli och hon är i femte månaden, vi har ju åldern med oss så man ha ju lärt sig mycke under livets gång. Så det kommer att gå bra för dig med jag nästan lovar hehe....

• CrTMn

hehe måste och måste, kan man eller inte.
    Med mitt humör just nu så slänger jag tillbaka lika mycket som jag får... är det bra, hmm nej.
    Ett bra sätt att sänka ett förhållande, hmm ja.

Ta mig skinnet gör det tack...

lycka till

• hannandreas

Mannen. Humörsvängningar hör till graviditeten. Jag har gått igenom dem. Möjligen kommer det flera, vet man aldrig. Vill du ha ett tips för att ta dig igenom så kan du få det. Tänk på vad som kommer om ca 24 veckor så är det värt att gå igenom lite, eller mycket. Jag lovar du kommer klara det. Det känns lite jobbigt för stunden men på sikt kommer du bli glad när det går över, för det går över. :)

• to0987
    Svar på #6
    tack för det, det känns redan bättre faktiskt, bara att gilla läget, känns mycket bättre nu än när jag skrev mitt första inlägg. känns fantastiskt att jag ska bli farsa, det ser jag verkligen fram emot.
  • hannandreas

Det finns en oerhört bra låt av Mora träsk som man kan tänka lite på. Vi kan inte gå över det, vi kan inte gå under det, vi måste gå igenom det. ;). Så är det med problem. Det är oftast lite jobbigare i början men du ska se att det blir bättre med tiden. Det som inte dödar, det härdar. ;)

• SEMA

Det är väl bara att försöka om du orkar(vilket jag tror) att hänga kvar.
    Men en annan kul grej hade ju varit ifall du skulle ta och "smygfilma" henne när hon är så där sur på dig och visa det/dom klippen när bebisen har kommit till världen och allt har lagt sig så att säga, så hon får se hur hon var emot dig en tid i graviditeten och vad du fick stå ut med, vad tror du om det?

• to0987
    Svar på #9
    Smygfilma...och vad händer om jag blir upptäkt när hon är på det humöret?, då är det sankte per nästa tror jag, haha
Svar på tråden Arg fru