Bambam80: ja det är klart att det beror på hurdanna levnadsvanor man har, vi åt oxå på burj al arab för 2000,- (2 vuxna) men vi åt oxå på vårt 4 stjärniga hotel för 100,- som visserligen låg just bur dubai å kostade bara 800,- natten...
hotell på canaris kostar oxå 500-2000,- natten å äta ute går naturligtvis inte ofta på flera tusen men det finns heller inga "7-stjäringa" hotell att äta på, men det finns heller inga billiga ställen.. å det går inte att handla billig mat i affärer som man kan i dubai (det finns många som faktiskt lagar en del av måltiderna på rummet oavsett vart de reser)
sen syftar jag mest på att det är så billigt i dubai att handla kläder å saker (å då var vi inte ens till karama), billigt med taxi å nöjen för barn..
men vill man bränna pengar så kan man verkligen göra det i dubai beror ju helt vilken restaurang man går på å om man föredrar märkeskläderna eller vanliga kläder osv..
jag är inte den som snålar på semestern har inte ens en budget utan de kostar vad de kostar.. Men jag hyr heller inte en hummer för 1000,- timmen utan nöjer mig med vanlig taxi för några spänn, å är nöjd med att äta på finare restauranger tex 2 ggr i veckan å resten på vanliga hotell restauranger eller dyl å lunch kan jag inta på burger king...
å med dom samma levnadsvanorna på canaris så har det alltid gått flera tusen kr mer samtidigt som jag från Dubai hade inhandlat 2 resväskor fulla med kläder osv..
Jag håller iallafall med dig om att gratis stränderna hade jag heller inte legat på
å jag viste inte att de skulle kosta så mycket att gå in på stränderna för de gör det iallafall inte enl guidböckerna osv, summan du nämner var ju mer inträdet till vattenlandet.. (vi besökte aldrig varken vattenland eller stränderna då det vart för kallt för det enl oss var där jul å nyår å nöjde oss med ett dopp i hotellets uppvärmda pool)