vecka 28
Vill kolla om det e någon som fött i vecka 28
hur länge fick de ligga på neo?
hur har allt gått?
Vill kolla om det e någon som fött i vecka 28
hur länge fick de ligga på neo?
hur har allt gått?
Ja, Vidar är född i 28+3. Vi räknade med att få många bakslag, personalen talade ofta om att det skulle bli som en berg-och-dalbana, men det har bara gått uppåt efter de första hemska dagarna... Vi har haft tur helt enkelt att det gått så bra hela tiden rent hälsomässigt. Den känslomässiga delen är svårare, mycket svårare. Amningen har inte fungerat alls som jag ville, utan jag har varit tvungen att acceptera att det aldrig kommer gå mer än delamma. Vi låg nio veckor på sjukhus, där de två sista veckorna var på vårt hemsjukhus utan någon intensivvård.
ok grattis till lille killen och grattis till att allt gick bra!
ok jag har haft lite prematur verkar av och till men tappen är inte på verkad som tur e och i samma stund som jag skriver har jag ont men har pratat med en bm på förlossningen så jag ska avakta lite tag om det blir jobbigare och värre så ska jag ringa igen
HEJ!
Fick tvillingpojkar v.27+4-Vi låg på neo i 3månader.
Nu e de nyss fyllda 8m.
Allt har gått bättre en vad ja vågat tro!
Fick pumpa då de var för små för att ammas & de orkase inte heller.
De fick min mjölk via sondmatning. När vi kom hem 28/8 ammade jag båda + att de fick min mjölk via flaka i sep/okt då jag fick en rejäl mjölkstockning & influena på de.Då pumpade jag endast.. Nu ammar ja bara någon gång då o då... + att de äter gröt o välling. Känner mig lite dålig ibland,kanske jag skulle ammat längre....
kram karusell
vi fick sonen i v 27+6 och han vägde 890g o 35 cm..
Vi har haft bergodalbana vi.. upp o ner.. 2 op o massa infektioner men efter 12 v var vi hemma..
nu väger lillen 4908 g o är 62 lång =)
Men tiden har satt spår o man är inte den samma nu som innan
Fick dottra i v32.. med henne var vi på sjukhus i 5v o de var jobbigt då men denna gång.. hua.. aldrig mera
tack för alla svar hitills e lite oroad hoppas den lille vill stanna åtminstånde till vecka 34 men vi får väl se hoppas allt kommer att gå bra i allafall
Vår dotter föddes i v.28+3. Visst var det en chock att hon kom ut så tidigt. Kan inte riktigt än förstå att hon verkligen är här. För oss har allt gått jätte bra. Personalen på sjukhuset har varit helt underbara och vi känt oss helt trygga i deras händer. Lill tjejen låg på neonatal i 7 veckor sedan fick hon komma hem men hemsjukvård(kommer hem en sköterska 2+3ggr i veckan).
Jag måste råda dig till att inte vänta för länge med att åka in om du känner att det sätter i gång. Det är nämligen viktigt att du hinner få två sprutor som hjälper barnets lungor att utvecklas. För att hinna få båda måste det går 12 timmar. Min förlossning varade 14h så jag hann precis få båda sprutorna och läkarna säger att det har varit mycket värdefullt. Våran lilla tjej har aldrig behövt någon syrgas och andades själv när hon kom ut. Så vänta inte....
Hoppas att allt går bra och att den lilla vill stanna kvar i magen en stund till.
Lycka till!
Tack jag har varit inne flera gånger men eftersom jag inte har öppnat mig än så säger de att det inte e någon fara än men jag hoppas värkligen att när de e dax att man hinner ta prutorna om man nu måste det det beror på när hon vill komma men jag har kontakt med läkare hela tiden så det känns skönt. tack så mycket för alla svar det känns tryckt och bra att läsa att allt har gåtttt bra för er.
Hej! Jag snittades i v 28+4 pga av att min ena tvillingflicka dog i min mage. Hann få en spruta kortison innan förlossningen.
Min lilla överlevare vägde 1228 gram och var 38 cm. Hon hade en liten hjärnblödning (vanligt hos de flesta premisar) och problem med magen den första tiden och tålde ingen mat, men efter magsårsmedicin började det funka. Hon behövde inte ligga i respirator, men hade hjälp av sk. CPAP i en månad och sedan syrgas i 2 månader till. Hon har ff en öppetstående ductus som dom håller koll på.
Jag pumpade som en galning i 2½ månad innan hon kunde äta själv, men sedan kunde jag helamma i 7 månader. Vi låg inne i 8 veckor och hade hemsjukvård i 4 veckor
Nu när jag räknar upp allt här ser det ut som att hon var jättedålig, men hon var faktist rättså frisk för att vara född så tidigt. Nu närmar sig ettårsdagen och hon är i princip ikapp sina jämnåriga, bara lite liten i växten. Hon mår iaf jättebra idag. Synd bara att vi skulle ha haft två såna här solstrålar :(
Stort lycka till, det kommer säkert att gå jättebra!!
beklagar sorgen för den ena men grattis till den andra och va bra att allt gick bra i allafall tack så mycket
victory tilly skrev 2008-02-15 18:02:43 följande: