Carmen80 skrev 2008-02-21 19:37:50 följande:
Vad härligt att det blivit bra för er!Får man fråga om det var en jobbig process att går mste om att bära sitt barn, föda det osv?Var det något ni fick bearbeta eller var det för er naturligt?
Jag kan svara. Vi är oförklarligt barnlösa och valde adoption direkt efter att ha försökt ett år hemma. Inga IVF alltså, inte ens våra gratisförsök.
Vår adoption från kursstart till att vi kom hem med barn tog ca 1,5 år (och ja, vi kom hem i höstast så det är i "nutid") och vi har den mest älskade och underbara unge man kan tänka sig. Om jag har bearbetat något? Nej! Bär jag på någon sorg? Nej! Kommer vi adoptera igen? JAAAAAA (om det inte inträffar något ekonomiskt problem).
Vi ville ha barn för att LEVA med barn. När man blir förälder blir man det för alltid, resten av livet. En gaviditet är 40 veckor av många, många år. En förlossning typ ett dyng av många många år. Jag tycker det är skithäfigt att vår son är född på andra sidan jorden och ändå hamnade vi till sist här, tillsammans, som världens mest perfekta familj. VAD skulle jag vara ledsen över? Jag är så lycklig så jag ryser bara jag ser på honom...
Så mitt svar på din fråga är att här finns ärligt talat ENBART glädje och jag blir såååå glad när jag läser om Hanya72 som, om jag inte minns fel, nyligen tagit beslutet att bli mamma till ett barn som redan finns.