Inlägg från: emcjoh |Visa alla inlägg
  • emcjoh

Vilka skäl TROR ni att folk har för att inte välja adoption?

OT jag vet men kan inte låtabli att skriva detta, för när jag läste detta kom tårarna och jag önskar alla adoptivbarn ngt liknande.

Thalis skrev 2008-02-12 20:28:43 följande:
    Vi vet praktiskt taget allt man vill veta om sitt barn! Hennes bakgrund,bioföräldrarnas namn,bakgrund och även hälsotillstånd. Vi har brev från biomamman och självklart vår dotters hälsorapport och annat(som vaccinationskort,bilder hon gjort mm )
    Vi har haft en massa tur som även har bilder på henne från dag ett fram tills vi hämtade hem henne.
    Så hur mycket information man får om sitt barn beror på olika faktorer och varierar också från land till land.
  • emcjoh

Inte bara kostnaderna har gått upp, penningvärdet förändras ständigt o. har säkert gjort att det blivit dyrare.

inoka skrev 2008-02-13 09:15:36 följande:
    Kunde inte låta bli att fråga hemma eftersom det är sånt prat om vilken kostnad adoptionen är..känner mej nästan som man är "lyxvara" *S* MEN i alla fall har kostnaderna gått upp jätte massa på relativt kort tid för jag är ju inte lastgammal.. Jag kostade bara 15.000 kr. Och då var mina föräldrar nere i srilanka och hämta mej istället för det som var så vanligt då att vi kom på flygplatsen där adoptivföräldrarna stod och vänta. Så undra hur mkt dyrare det är om ngr år..
    Förr sade man ju att rika adopterar o. fattiga tar fosterbarn, vi får hoppas att det inte behöver bli så igen.
Svar på tråden Vilka skäl TROR ni att folk har för att inte välja adoption?