Inlägg från: hjärnladyn |Visa alla inlägg
  • hjärnladyn

Alla hjärtans dag på torsdag - hur firar ni? Presenttips?

På torsdag är det årets mysigaste dag (för mig får den vara hur kommersialiserad som helst, det är ändå min favvodag).

Hur ska ni fira och vad köper ni i present till era älsklingar?

Förra året bodde vi på ett halvsunkigt lägenhetshotell pga försenat inflyttningsdatum i vårt hus, jag var gravid och vi var på föräldrautbildning på kvällen. Blev lasagne o cola på en full pizzeria. Och så hade bebisen i magen köpt Pappa är bäst-strumpor till min man i present.

Men i år har jag ingen aning om hur vi ska fira. Gissar att maken lagar en god middag så jag vill köpa en present till honom och dottern. Ge mig era bästa tips o berätta hur ni ska fira!

• Svar på tråden Alla hjärtans dag på torsdag - hur firar ni? Presenttips?
  • hjärnladyn

Så många bra sätt att fira på! Mimmi undrar, jag gillar idén om ett kärleksbrev. Kanske nästa år, behöver lite tid och ensamhet för att kunna skriva ett och det har jag ont om just nu.

Klurar fortfarande på presenter, men en flaska champagne är ju aldrig fel. Till dottern är det inte svårt att köpa, finns ju hur mycket fina kläder och grejer som helst. Då är det svårare att låta bli.

• hjärnladyn

Nu börjar jag få lite panik. Vill ju köpa nåt fint till mina älsklingar, men har total idétorka. Helst hade jag velat köpa matchande pappa-dotter kläder, eftersom min man är pappaledig för tillfället, men vet inte var jag kan hitta det.

Annars får det väl bli något fantasilöst som blommor, choklad eller champagne.

Svar på tråden Alla hjärtans dag på torsdag - hur firar ni? Presenttips?