Inlägg från: mirresmamma |Visa alla inlägg
  • mirresmamma

Min son umgås med mobbare

Missförstå mig rätt nu, men jag tror att vi generellt är för godtrogna när det gäller våra egna barn. Självklart älskar vi dem och de är fantastiska, men även solen har sina fläckar...alltså tror jag du gör rätt som håller koll på ditt barn och hans beteende i skolan och utanför den.

Tips? Tja, går det kanske att prata med föräldrarna till den andra killen? Eller med de andra föräldrarna i klassen? Nu menar jag inte att man direkt måste börja att tala om tråkigheterna, utan snarare så här: om man bygger upp en relation föräldrar emellan så har ju alla lite koll på allas barn...då är det lättare att agera om någon blir illa behandlad. Kanske något som fungerar...Prata också med skolan och hör vad de har för antimobbingplan...de måste ha en och de måste kunna beskriva hur de förebygger mobbing i skolan. Helt galet att bli utanför för att man har fel kläder förstås, men tyvärr inte ovanligt...Hoppas det går bra för er!

• mirresmamma

Självklart ska du kunna be lärarna på skolan att ta upp detta problem på en generell nivå..och som sagt, prata med dem om hur de arbetar för att förebygga mobbing...en antimobbingplan ska finnas på skolan! Lycka till!!!

Svar på tråden Min son umgås med mobbare